Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@06:02:21 GMT

نجوای دلتنگی در سفر به سرزمین دلدادگی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۰۰۴

نجوای دلتنگی در سفر به سرزمین دلدادگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،‌‌‌ دلتنگ بود و دل‌سپرده، راهی شده بود با قدم‌هایی شمرده.

هر قدم ماجرایی با خود داشت، ماجرای دردهایی که در خود حل کرده بود، حرف‌هایی که به زبان نیامده بود و ثانیه‌هایی که شوق‌زده سپری شده بود، شوق راهی شدن و به دیواره اخلاص درآویختن...

هر سال این وقتها دلش را راهی می‌کرد تا پاهایش هم جان راه رفتن بیابد، خسته که می‌شد، می گفت: می‌دانم ای پاهای من چابک‌سوارید، می‌دانم این لحظات آخر بی‌قرارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌قراری، شور هر ساله شده بود و او اتفاق سترگ پیش رو را با شعفی مضاعف دنبال می‌کرد.

هر سال دل به جاده زده بود تا دل به دلدار بسپارد اما امسال در گیر و دار رفتن و نرفتن، چند روزی را طی کرد اما دید تاب ماندن و قرار گرفتن ندارد...

آرام و قرار نداشت، هر سال چند روز مانده به آن واقعه سترگ، دلش انگار پرنده‌ای که در قفس، هوای نفس کشیدنش نیست، به در و دیوار می‌کوبید تا جایی برای رفتن بیابد... مسیری برای دست یافتن به حقایق انسانی و برتر از آن، ملکوتی.

حالا دیگر آن واقعه نزدیک و نزدیک می‌شد، بیش از این تاخیر را جایز نمی‌دانست. دل شرحه شرحه‌اش را در چمدانِ عشق گذاشت و به دل جاده زد.

جاده‌ای که بی‌نهایت حرف برای مسافران اربعینی داشت. آری اربعین فرا رسیده بود و او جابر وار قدم در راه گذاشته بود تا تاریخ را بار دیگر تکرار کند.

و جاده مملو از مسافران عاشق بود، مسافرانی که ویروسی شکننده نیز آنها را از رهسپار شدن به سمت مولایشان منصرف نکرده بود، آنها که با وجود همه محدودیت‌ها بار دیگر آماده بودند تا پویش "حب الحسین یجمعنا" را زنده کنند.

مسافرانی که از پس گذرِ سالها، دریافتند که هدف از پیاده‌روی اربعین، فقط زیارت نیست بلکه رسیدن به جایی است که بزرگترین آرمان معنوی تاریخ شیعه را جلوه‌گر می‌سازد.

مسافرانی از هر نژاد، قومیت یا ملیت که حضور بی تکلفشان کنار یکدیگر، نمادی از جامعه آرمانی مهدوی است.

از کنار تک تک مسافران عبور می‌کرد، عمود به عمود مسیر طی می‌شد تا به قصد و مقصود نزدیکتر می‌گردید و چه ایثاری در این موکب‌ها جاری بود... پیر و جوان، برای جان بخشی به بهترین خصلت خود، اینجا از هم سبقت می‌گرفتند.

حالا دیگر موکب‌ها یکی پس از دیگری نمایان می‌شدند و مسافر طریق عشق، از شوق رسیدن، سر از پا نمی‌شناخت. همان پاهایی که اگر چه خسته بود اما امید و شوق زیارت، آن را قوی می‌ساخت.

جاده عشق، مسیر عجیبی بود. فقط خودش نبود که هر چه راه می‌پیمود، شاداب‌تر می‌شد بلکه به همسفرانش که می‌نگریست، می‌دید آنها نیز با هر قدم، انرژی بیشتری می‌گیرند.

و اینک نزدیک شده بود... حرمین کربلا از دور نمایان می‌شد، حرمینی که محفل صفایی دیرینه و دربرگیرنده ابدیت تاریخ هستند.

پاره‌های دل را از قفس تنگ آزاد کرد و در هوای پاک و مطهر کربلا به پرواز درآورد.

ایستاد و هوایی مقدس را به ریه‌اش دعوت کرد، باز هم کربلایی شده بود و دل به خوان کرم ابرمردِ شیعه سپرده بود. باز هم می‌توانست لوح جان را در سراچه امید شستشو دهد و با تولدی دوباره از سفر دلدادگی بازگردد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین حسینی عمود موکب پیاده روی اربعین کربلا بین الحرمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

هزاران زائر حج تمتع، در یک همایش آموزشی ـ توجیحی با مسائل عبادی و سیاسی حج آشنا شدند تا آمادگی لازم را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش آموزشی ـ توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، روز گذشته در دو نوبت در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های استاد فقه و احکام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده همراه بود. 

امسال 87 هزار و 550 زائر حج در قالب 622 کاروان، از 23 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد که در این بین بیش از 15 هزار زائر از استان تهران در قالب 62 کاروان مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در حاشیه برگزاری این همایش از زائران خواست، رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در راس فعالیت ها و برنامه های خود قرار بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد، به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت، در حج تمتع گذشته به تعداد 5 کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز 2 کاروان با ظرفیت 220 نفر به تعداد زائران افزوده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • گفت و گوی مهر با زائران سرزمین وحی در گیلان
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه