Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@07:07:40 GMT

دیدار «رابرت مالی» با وزیر خارجه عراق

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۱۵۴

دیدار «رابرت مالی» با وزیر خارجه عراق

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از بغدادالیوم، «رابرت مالی»، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با فؤاد حسین وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه عراق اعلام کرده است که دو طرف در این دیدار، درباره تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، روابط ایران و آمریکا و احتمال برگزاری نشست‌های آتی دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرخارجه عراق در این دیدار همچنین نقش عراق در منطقه برای کاهش تنش میان کشورها منظور حفظ امنیت و صلح را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین از سر گرفته شود تا توافق برجام و بازتاب‌های مثبت آن در سطح روابط منطقه‌ای و جهانی اجرایی شود.

در این دیدار، نماینده آمریکا نیز نقش عراق در منطقه و تلاش آن برای ایجاد پل‌های ارتباطی بین کشورهای منطقه به منظور حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و شیوه‌های مسالمت‌آمیز را مهم ارزیابی کرد و از بغداد قدردانی کرد.

گفته شده این دیدار در محل اقامت وزیر خارجه عراق در نیویورک و در حاشیه هفتاد و ششمین دور مجمع عمومی سازمان ملل برگزار گردیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین رابرت مالی فواد حسین عراق ایران اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایندگان آمریکا افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید کردند
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان