Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@00:01:48 GMT

جاماندگان اربعین در تهران به سمت شهر ری

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۲۹۴

‍‍‍‍‍‍

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل محدود در تهران آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۰ از صبح امروز در تهران آغاز شده و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش از نقاط مختلف تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده‌روی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همه ساله تعداد زیادی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام که به هر دلیلی نمی‌توانند خود را به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلا برسانند، خود را به کربلای ایران رسانده و با پیاده‌روی در مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری به اقامه عزا می‌پردازند.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد و امسال نیز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور محدود از صبح امروز برگزار می‌شود.

برپایی موکب های سلامت در مسیر پیاده روی 

مهرداد سلامی  مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری با بیان اینکه تمام مراکز واکسیناسیون در روز اربعین فعال هستند، گفت: در مسیر پیاده روی اربعین در شهرری موکب‌های سلامت برپا شده و ۲۰ پایگاه انجام تست پی.سی.آر و تزریق واکسن کووید ۱۹ نیز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی ماموران بهداشتی از کلیه مواکب و توزیع مواد غذایی تاکید کرد: زائران عزیز در مسیر پیاده روی با رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری، استفاده از ماسک، خودداری از تجمع، عدم استفاده از مواد غذایی غیربهداشتی، استفاده از مهر و سجاده شخصی به سلامت خود و سایر شهروندان کمک کنند.

ضریح های حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بسته است 

 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد: نحوه حضور زائران در حرم مطهر به نحوی طراحی شده که پس از سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضریح‌های مقدس از مسیرهای تعیین شده عبور کنند و غیر از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچگونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران باشد در آستان برگزار نخواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران با اشاره به برپایی ۲۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: ۲۰ غرفه شامل موکب خبری، امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، غرفه اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب و تشکل‌های مردم نهاد به شهروندان خدمات ارائه خواهند داد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به استقرار ۵۶۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از شهرری گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران از ساعات اولیه بامداد آماده باش هستند همچنین پارکینگ‌های شهدای شاملو، سیدالشهدا(ع)، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره‌وند آماده‌سازی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تصریح کرد: ۲۲۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون برای بازگشت زائران به قرچک و ورامین از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا(ع) تدارک دیده است و مترو نیز با کاهش زمان رسیدن قطارها به سه دقیقه‌ونیم، آمادگی برای بازگشت ۵۰۰ هزار نفر را دارد.

        برچسب ها: اربعین ، سیدالشهدا ، عزاداری ، پیاده روی ، کربلا ، بین الحرمین ، تهران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اربعین سیدالشهدا عزاداری پیاده روی کربلا بین الحرمین تهران پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا حاجی‌علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران درهمایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان تهران که در سالن ورزشی۱۲ هزار نفری آزادی درحال برگزاری است، در سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) و خیر مقدم به زائران خانه خدا اظهار داشت: در آستانه برگزاری موسوم حج خدا را شاکریم میزبان شما زائران خدا هستیم که قرار است به سرزمین وحی مشرف شوید.

وی ادامه داد: از استان تهران و شهرستان‌های تابعه در حج پیش رو حدود ۱۵ هزارنفر در قالب ۱۰۶ کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران گفت: ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد خواهند بود و نخستین کاروان روز ۲۴ اردیبهشت عزیمت خواهد کرد. همچنین کاروان‌های مدینه بعد از روز چهارم خرداد راهی سرزمین وحی شده و بازگشت زائران از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد.

وی در پایان به زائران توصیه کرد از برنامه‌های متنوعی که توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای موسم حج امسال پیش بینی شده است حداکثر بهره را ببرند.
بر پایه این گزارش، زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعزامی ازاستان تهران به سرزمین وحی امروز به این مراسم دعوت شده اند تا با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شوند. حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی می‌کنند.

توصیه فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) به زائران حج ۱۴۰۳

سرهنگ اسماعیل کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن سخنانی در همایش توجیهی- آموزشی زائران حج تمتع استان تهران به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد که به قوانین کشورعربستان احترام بگذارند و از بردن برخی دارو‌های گیاهی همچون شیرین بیان به سرزمین وحی خودداری کنند.

وی افزود: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشورعربستان ممنوع است.

سرهنگ کشمیری در ادامه با اشاره به این که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد بود.

فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) در ادامه از زائران خواست که با نصب سامانه پلیس من از وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

سرهنگ کشمیری در پایان به مدیران کاروان و زائران توصیه کرد که مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.
برپایه این گزارش، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین