Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اگرچه ویروس افسارگسیخته کرونا برای دومین سال پیاپی حسرت پیاده روی تا کربلا را در دل هزاران عزادار حسینی نهاد اما باعث شد تا عاشقان این آیین مذهبی اقدام به تغییر در سبک مراسم کرده و پویش همگانی «به تو از دور سلام» و راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در دل اقصی نقاط ایران زمین شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از شیوع کرونا، همه ساله این پیاده روی در مسیر نجف به کربلا شکل می‌گرفت اما امسال گروه‌های گسترده عاشقان سیدالشهدا به دلیل محدودیت‌های اعمال شده کرونایی از پیاده‌روی اربعین جا ماندند و براین اساس امروز با راه‌اندازی دسته‌های مردمی، پیاده‌راه عشق و دلدادگی را ایجاد کردند.

از دقایقی قبل همزمان با اربعین حسینی، جمعی گسترده و پرشماری از مشتاقان و سوگواران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در مسیرهای چهارگانه همدان به راه افتاده‌اند تا با تجمع عظیم در پیاده راه امام خمینی (ره) در یکی از بزرگترین مراسم‌های دینی جهان شرکت کنند.

پیاده‌ روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر همدان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز دوشنبه در مسیرهای مشخص آغاز شده و با اجتماع در پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) ادامه می‌یابد.

پیاده‌ روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر همدان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز دوشنبه در مسیرهای مشخص آغاز شده و با اجتماع در پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) ادامه می‌یابد.

قرار است عزاداران حسینی پس از اجتماع در پیاده‌راه امام خمینی (ره) ، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیارت اربعین را قرائت کرده و به سوگواری بپردازند.

اربعین باشکوه در همدان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری پویش همگانی «به تو از دور سلام» برای قرائت همزمان زیارت اربعین در استان همدان گفت: این زیارت نامه ظهر امروز در بقاع متبرکه، مساجد، منازل و مغازه‌ها از سوی همه مردم به طور همزمان قرائت می‌شود.

حجت الاسلام «محمدهادی نظیری»  اظهار داشت: امروز، همزمان با اربعین شهادت امام حسین (ع) مردم با پیاده روی از نقاط مختلف شهر از جمله بقاع متبرکه و مساجد به سمت امامزاده حسین (ع) حرکت کرده و با تجمع در میدان امام خمینی (ره) همدان در این آیین شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم مرکزی قرائت زیارت اربعین شهر همدان ساعت ۱۱ در میدان امام خمینی (ره) برپا و به اقامه نماز ظهر ختم می‌شود، افزود: این آیین همزمان در شهرستان‌ها در فضای باز و براساس مجوزهای ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

مراسم مرکزی قرائت زیارت اربعین شهر همدان ساعت ۱۱ در میدان امام خمینی (ره) برپا و به اقامه نماز ظهر ختم می‌شود 

حجت الاسلام نظیری یادآور شد: تیم‌های نظارتی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور و همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تا پایان ایام ماه صفر بر حُسن اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های ویژه عزاداری این ایام نظارت دقیق دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری ماه محرم استان همدان بیش از ۸۵ درصد بود که این مهم با همراهی و همکاری مطلوب هیات‌های مذهبی و همچنین گروه‌های مختلف مردمی محقق شده است.

حجت الاسلام نظیری، برگزاری مجالس روضه و چهارپایه خوانی در محلات‌ها را از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی نام برد و اظهار داشت: آیین‌های ویژه گرامیداشت اربعین حسینی با مشارکت مطلوب و موثر هیات‌ها، مساجد و محافل دینی در مناطق مختلف استان همدان برگزار می‌شود.

برگزاری آیین نمادین پیاده روی اربعین از صبح امروز در مسیرهای چهارگانه شهر همدان آغاز شده است..

در این آیین جاماندگان اربعین حسینی(ع) حرکت خود از چهار مبدا میدان امام حسین(ع)، میدان باباطاهر، دره مراد بیگ و گلزار شهدای گمنان بوستان مردم به سمت میدان امام خمینی(ره) شهر همدان را آغاز کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان سازمان تبلیغات اسلامی اربعین محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا همدان سازمان تبلیغات اسلامی اربعین محدودیت های کرونا جاماندگان اربعین حسینی میدان امام خمینی تبلیغات اسلامی زیارت اربعین پیاده راه استان همدان پیاده روی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین