Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از تزریق ۳۴۰ هزار دُز واکسن کرونا به پناهندگان و اتباع خارجی خبر داد و روند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت را تشریح کرد.

مهدی محمودی، در تشریح روند واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس سن در کشورمان انجام می شود ولی تا کنون هیچ کمکی بصورت رسمی برای تهیه واکسن صورت نگرفته است، این در حالی است که قول مساعدت جهت تهیه واکسن از سوی سازمانهای بین المللی صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تعداد مهاجرین خارجی که واکسن کرونا دریافت کرده اند، افزود: واکسیناسیون پناهندگان و اتباع خارجی براساس سند ملی کشور جمهوری اسلامی ایران تا کنون حدود ۳۴۰ هزار دُز صورت گرفته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره خدمات بهداشتی و درمانی که در کشور جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی ارائه می شود به اجرای طرح غربالگری رایگان ۲میلیون و ۷۲۲ هزارو ۶۵۹ نفر از اتباع خارجی مقیم کشور طی دو مرحله همانند ایرانیان اشاره کرد و افزود: غربالگری مرحله سوم هم در حال اجرا است. همچنین راه اندازی نقاهتگاه‌های ویژه داخل مهمانشهرها برای بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹(بصورت مجزا مرد و زن) و خرید اقلام بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق کمک سازمان های بین المللی و توزیع آن در بین پناهندگان و مراکز درمانی و بهداشتی انجام شده است.

وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی و درمانی همانند اتباع ایرانی برای پناهندگان مبتلا به کووید ۱۹ و آموزش دقیق پروتکل های بهداشتی به اتباع خارجی شامل آموزش فاصله گذاری اجتماعی، آموزش استفاده از ماسک و الزام استفاده از آن( از طریق ارسال پیام کوتاه، تهیه کتابچه و ساخت انیمیشن کوتاه به زبانهای محلی) از دیگر اقداماتی بوده که برای اتباع و مهاجرین خارجی انجام شده است.

محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح روند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت و تعداد اتباعی که از این امکان استفاده می کنند، گفت: از سال ۱۳۹۴ با امضاء تفاهم نامه مشترک بین وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(سازمان بیمه سلامت ایران) و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی طرح بیمه سلامت همگانی برای پناهندگان ساکن جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمد وکلیه پناهندگان ثبت نام شده همانند ایرانیان از مزایای بسته بیمه سلامت جامع پایه (دفترچه بیمه) برخوردار شدند که شامل خدمات درمانی سرپایی، بستری و بستری موقت است.

به گفته وی، به این ترتیب تاکنون هفت مرحله از آن اجرا و تعداد یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۰۲ نفر از پناهندگان دارای بیماری خاص و آسیب پذیر بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از مزایای بیمه‌ای آن استفاده کردند، ضمن اینکه مابقی پناهندگان غیر آسیب پذیر نیز به شرط پرداخت حق بیمه مصوب می توانند از طرح بیمه سلامت استفاده کنند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتباع و مهاجرین خارجی جمهوری اسلامی ایران اتباع خارجی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران