Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:57:12 GMT

ارایه زمین ۹۹ ساله به واجدان شرایط

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۱۷۸۱

ارایه زمین ۹۹ ساله به واجدان شرایط

خبرگزاری ایلنا پنجم مهر به گفت وگو با محمود محمودزاده معاون وزیر راه وشهرسازی پرداخت و آورد:  هر تصمیمی که دولت سیزدهم برای پروژه حمایتی بگیرد شامل حال متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن ملی هم می‌شود و در این باره هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه با شرایط یکسان برای تمام ثبت نام کنندگان حرکت می‌کند، ادامه داد: پس از اینکه چارچوب طرح و ساختار اجرایی جهش تولید مسکن به تایید مراجع ذی ربط رسید، اعلام عمومی خواهیم کرد و هیچ محدودیت در ثبت نام‌ها وجود نخواهد داشت تمام واجدان شرایط و افراد فاقد مسکن بدون محدودیت امکان ثبت نام در شهرهایی که زمین تامین شده، خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر سامانه و سایت ثبت‌نام مسکن حمایتی گفت: سایت از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تغییری نمی‌کند و ممکن است صفحه‌ای به آن اضافه شود و تفاوتی با صفحات قبلی ندارد.این اطمینان را به ثبت نام کنندگان و افرادی که وارد پروژه شده‌اند می‌دهیم که برای مسکن حمایتی یک سیاست واحد به اجرا می‌رسد و در این باره هیچ نگرانی وجود ندارد.

محمودزاده از آغاز ششمین دوره ثبت نام مسکن برای واجدان شرایط خبر داد و گفت: به زودی ششمین دوره ثبت‌نام مسکن حمایتی آغاز می‌شود. البته یکسری امکانات جدید به این پروژه و طرح مسکن حمایتی اضافه شده است و فارغ از نام و... سیاست دولت این است که حداکثر حمایت از پروژه مسکن حمایتی را انجام دهد بنابراین متقاضیان از این بابت نگران نباشند و بدون نگرانی ثبت نام و مراحل بعد از آن را طی کنند.

وی درباره رایگان بودن زمین در طرح جدید مسکنی اظهار داشت: درباره زمین مورد نیاز ساخت مسکن حمایتی قانون اراضی ۹۹ ساله را در نظر گرفته که اصطلاحا به آن زمین رایگان می‌گویند. در پروژه‌های حمایتی قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن جدا می‌کنیم و این اراضی تقریبا رایگان است و با یک اجاره مختصری که به صورت سالانه پرداخت می‌شود این اراضی به صورت ۹۹ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: البته مسکن مشارکتی موضوع کاملا متفاوتی دارد که در این پروژه‌ها آورده دولت زمین با قیمت کارشناسی است و سازنده با برآورد قیمت تمام شده، در این پروژه حضور پیدا می‌کند و پس از اتمام کار تقسیم سهمی بین دولت و سازنده صورت می‌گیرد. این پروژه‌های مشارکتی تولید مسکن برای گروه و دهک‌های متوسط به بالا هستند. اما ساختار پروژه‌های مشارکتی کاملا متفاوت است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) برچسب‌ها توسعه اقتصادی دولت سیزدهم مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی دولت سیزدهم مسکن ملی توسعه اقتصادی دولت سیزدهم مسکن ملی مسکن حمایتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است