Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مراسم معنوی پیاده روی اربعین ویژه جاماندگان استان تهران یکی از مناسک مذهبی است که به تاسی از پیاده روی عظیم کربلا از ۹ سال گذشته به صورت رسمی و سازماندهی شده در تهران برگزار می شود، این مراسم معنوی سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحسوس کرونا در کلان شهر تهران به صورت رسمی برگزار نشد ولی امسال با سپری کردن پیک پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده مردم امکان حضور عاشقان اباعبدالله (ع) با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در این مراسم مهیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشقان اباعبدالله (ع) و پیروان مکتب عاشورا به تاسی از این حدیث نورانی امام هادی (ع) که خطاب به یکی از اهالی ری فرمودند: "بدان که اگر قبر عبد العظیم در شهر خودتان را زیارت کنی، همچون کسی باشی که حسین بن علی (ع) را زیارت کرده باشد" مسیر ۱۷ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) را با پای پیاده طی کردند تا عشق و علاقه و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دهند.

کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران امسال به دلیل محدودیت حضور زائران در کشور عراق و همچنین برگزار نشدن این مراسم به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته از ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین(ع) گردهم آمدند و پرشورتر از گذشته در مسیرهای تعیین شده حضور پیدا کردند.

مردم مومن و خداجوی تهران، ری و ورامین از ساعت‌های اولیه صبح از طریق مسیرهای چهارگانه، خیابان فدائیان اسلام، میدان بسیج مستضعفین، میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، جاده ورامین، میدان معلم، میدان بسیج مستضعفین، میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خیابان شهید رجایی از شمال به جنوب، بزرگراه شهید کریمی، خیابان فدائیان اسلام، میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و باقرشهر، جنوب به شمال خیابان رجایی، خیابان سلمان فارسی و ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع) در حرم عبدالعظیم(ع) حضور پیدا کردند.

حضور پررنگ دستگاهای خدمات رسان و اورژانس در این همایش به منظور ارایه خدمات به عزاداران حسینی جلوه دیگری از همدلی را به نمایش گذاشته است.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی 

شرکت کنندگان در کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با علم به اینکه رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی می تواند جان خود و دیگران را به خطر بیاندازد با فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده در این مراسم حضور پیدا کردند.

برخی از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با توزیع بسته های بهداشتی (ماسک و مواد ضد عفونی) در میان افراد بدون ماسک همه عاشقان اباعبدالله (ع) را ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می کردند.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی از طرف شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان نشان می داد که شیوع ویروس کرونا و در پی آن محدودیت برگزاری مناسک مذهبی چه میزان برای مردم سخت بوده است.

حضور جونان و نوجوانان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین پررنگ بود

حضور پرشور جوانان و نوجوانان انقلابی در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با سربندهای "یا حسین(ع) "، "جانم فدای رهبر"، " یا زهرا(س) " شور حال خاصی به مراسم جاماندگان اربعین حسینی داده بود.

جوانان با حضور در موکب های خدمات رسانی به مردم علاوه بر توزیع مواد ضدعفونی کننده در میان شرکت کنندگان آب معدنی و بسته های غذایی توزیع می کنند.

توزیع بسته های فرهنگی برای کودکان و ایستگاه های صلواتی 

توزیع بسته های  مواد غذایی، نوشیدنی، فرهنگی مانند کتاب کودکان در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین پر رنگ است.

موکب شهرداری منطقه ٢٠ تهران با غرفه های بهداشت و سلامت، اطلاع رسانی، غرفه عفاف و حجاب، ستاد مدیریت محلات، تشکل های مردمی، ورزش و تندرستی، مدیریت فرهنگی، پایگاه گمشدگان و سایر غرفه های خدمات رسان در خدمت شرکت کنندگان است.

کرونا هم نمی تواند جلوی حضور پرشورمان را بگیرد

در ادامه این گزارش مادری که دارای ۲ کودک سه ساله و هشت سال است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: سال گذشته که شیوع کرونا اجازه برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را نداد خیلی ناراحت شدم ولی امسال با خودم عهد کرده بودم در صورت عادی شدن شرایط در این مراسم حضور پیدا کنم.

شیوا فتح الله زاده با بیان اینکه سن و سال کودکانش اجازه حضور در مراسم پیاده روی کربلا را نمی دهد، اظهار داشت: پیاده روی جاماندگان استان تهران تنها راه ابراز ارادت به اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش است  که امیداوارم سال آینده بدون ویروس کرونا در این مراسم شرکت نماییم.

این معلم دوره دبیرستان خاطرنشان کرد: با تزریق ۲ دوز واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی خود و کودکانم را آماده حضور در مراسم پیاده روی جامانگان اربعین حسینی کرده ام.

فتح الله زاده با اشاره به اینکه اربعین حسینی فرصت خوبی برای بیان آموزه‌های دینی، تبیین پیام عاشورا و ترویج قرهنگ قرآنی است، تاکید کرد: امروز که به واسطه شیوع کرونا برگزاری مراسم مذهبی به حداقل رسیده است باید از فرصت هایی مانند اربعین حسینی در جهت نشر و توسعه شعایر دینی استفاده کرد.

اربعین روز وحدت و همدلی شیعیان جهان است

رضا حسن زاده که خود را کارمند بانک معرفی می کند در حاشیه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرری به خبرنگار ایرنا، گفت: اربعین و حضور حماسی مردم در مراسم پیاده روی در کربلا روز وحدت و همدلی شیعیان جهان است.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل از حضور پرشور شیعیان جهان در کربلا طی سالیان گذشته هراس داشته و دارند.

حسن زاده یادآور شد: درست است که شیوع ویروس منحوس کرونا برگزاری مراسم های مختلف را تا حد زیادی دچار مشکل کرده است ولی تمام این محدودیت های به هیچ عنوان نمی تواند خللی در ارادت شیعیان نسبت به سید الشهدا (ع) ایجاد کند.

وی تاکید کرد: همگان باید بدانند محدودیت های برگزاری مراسم های مذهبی به هیچ عنوان در اتحاد، همدلی و برادری شیعیان جهان خللی ایجاد نمی کند و همیشه ارادتمندان خاندان نبوت در صحنه های مختلف در کنار یکدیگر هستند.

ضریح‌های حرم عبدالعظیم (ع) به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشت به روی زائران بسته بود

ضریح های حرم عبدالعظیم(ع) برای جلوگیری از تجمع زائران و عدم رعایت فاصله اجتماعی امروز بسته بود و زائران پس از ورود به حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم به وسیله تابلوهای راهنما به سمت درب های بیرون هدایت می شدند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از چند روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که نحوه حضور علاقه مندان در کربلای ایران به نحوی طراحی شده که دلدادگان حسینی پس از سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضریح‌های مقدس از مسیرهای تعیین شده تردد و عبور کنند و فرصت را در اختیار سایر راهپیمایان قرار دهند.

همچنین این آستان اعلام کرده بود که به منظور حفظ سلامتی زائران و مردم عزیز و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در روز اربعین، به غیر از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچگونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران باشد در آستان برگزار نخواهد شد.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است          باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است ...

برچسب‌ها امامزاده شاه عبدالعظیم پیاده روی اربعین زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امامزاده شاه عبدالعظیم پیاده روی اربعین زائران اربعین امامزاده شاه عبدالعظیم پیاده روی اربعین زائران اربعین رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم پیاده روی جاماندگان جاماندگان اربعین حسینی عاشقان اباعبدالله مراسم پیاده روی حضرت عبدالعظیم حرم عبدالعظیم برگزاری مراسم شرکت کنندگان شیعیان جهان استان تهران سال گذشته حضور پیدا حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام مهدی عبدی امروز در نشست با خبرنگاران در سخنانی عنوان کرد: دهه کرامت امسال از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و تا روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه میلاد امام رضا(ع) با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ادامه دارد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بر همین اساس بیش از۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ایام دهه کرامت به دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه برای اجرا پیشنهاد شده است و امیدواریم بتوانیم فضای شادی و نشاط را در جامعه رقم بزنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ویژه برنامه‌های دهه کرامت امسال حضور خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در استان کرمانشاه است که برنامه‌های متنوعی را به همراه پرچم متبرک اجرا خواهند کرد.
 
حجت الاسلام عبدی اظهار کرد: خادمان حضرت معصومه(س) به همراه پرچم متبرک این آستان از روز ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه حضور دارند و برنامه‌هایی را در مساجد، محلات، بیمارستان‌ها و پادگان‌های نظامی اجرا می‌کنند که در مجموع ۴۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشن روز دختر همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاق‌بستان کرمانشاه با حضور دختران برگزار خواهد شد.
 
این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: از تاریخ ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه نیز دو کاروان خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) در استان کرمانشاه و در شهرهای مختلف حضور پیدا خواهند کرد که مجموعه خادمیاران رضوی ۲۰۰ برنامه را اجرا می‌کنند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری جشن پياده‌روی خانوادگی، حضور در مساجد و محلات، جشن روز میلاد امام رضا(ع)، اطعام رضوی، سفرخانه رضوی، ارائه خدمات توسط کانون‌های تخصصی خدمت رضوی، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس و... از جمله‌ برنامه‌های خادمان رضوی در استان کرمانشاه است.
 
حجت الاسلام عبدی در پایان سخنان خود یادآور شد: سال گذشته جشن‌های دهه کرامت با استقبال ویژه مردم مواجه شد و امسال نیز سعی داریم با همراهی مردم جشن‌های گسترده را در این دهه با شور و نشاط رقم بزنیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد