Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، نشنال نیوز نوشت : بر اساس جدیدترین گزارشهای خبری با کاهش شدت بیماری کرونا و لغو محدودیتهای سفر به عراق، هزاران تن از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین به کربلا سفر کرده‌اند.

همه ساله شمار زیادی از زائران با هدف برگزاری مراسم اربعین حسینی به عراق سفر می کنند ولی از زمان شیوع ویروس کرونا در منطقه و جهان، محدودیتهایی برای سفربه این کشور وضع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، دولت عراق در اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد اجازه ورود حدود ۴۰ هزار زائر از جمله ۳۰ هزار ایرانی را  به برای برگزاری مراسم اربعین در شهر کربلا صادر می کند.

در حال حاضر، عراق اجازه ورود بیش از ۸۰ هزار زائر را به کربلا صادر کرده است و پیش‌بینی می شود شمار زائران ایرانی به ۶۰ هزار تن افزایش یافته باشد.

مراسم اربعین که یکی از مهمترین مراسم شیعیان به شمار می آید  از امروز دوشنبه (۵ مهرماه سال جاری) در کربلا آغاز شده است و فردا سه شنبه (۶ مهرماه) پایان می یابد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۱۴ میلیون تن از زائران از کشورهای مختلف از جمله ایران، لبنان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مراسم اربعین در عراق شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، در سالهای گذشته شماری از زائران از جمله ایرانی‌ها  با پای پیاده به منظور شرکت در مراسم اربعین به کربلا سفر کرده اند. این در حالی است که امسال، زائران باید از طریق هوایی به عراق سفر کنند و سه روز قبل از سفر به این کشور باید آزمایش کرونای آنها منفی باشد.

برچسب‌ها کربلا اباعبدالله الحسین اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا اباعبدالله الحسین اربعین کربلا اباعبدالله الحسین اربعین مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش