Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین با اشاره به رقابت سیاستمداران آمریکایی در اظهارات ضدروسی، تأکید کرد، در صورت اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مقامات بلندپایه دولتی روسیه، مسکو پاسخ منطقی و مناسبی به این اقدام خصمانه خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در گفت‌وگو با برنامه مستند "مسکو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرملین.پوتین" از شبکه اول تلویزیون این کشور، ابراز تأسف کرد که در ایالات متحده این مسئله مد شده که سیاستمداران با استفاده از "روس‌هراسی" رتبه خود با افزایش دهند و در این راستا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پسکوف در تفسیر امکان اعمال تحریم‌هایی علیه 35 شهروند روس، از جمله مقامات بلندپایه دولتی و رجال برجسته اجتماعی از سوی آمریکا، گفت: «ما می‌دانیم که متأسفانه در ایالات متحده طی سال‌های اخیر مد شده که افراد بر اساس تمایلات روس‌هراسانه، خود را بالا ببرند، بدین ترتیب که هر کس اظهارات ضدروسی بیشتری داشته باشد، امتیاز بیشتری خواهد داشت.»

پسکوب با ابراز امیدواری در این باره که مقامات واشنگتن به چنین پیشنهاد احمقانه‌ای از سوی نمایندگان کنگره گوش ندهند، یادآور شد که چنین اقدامی تنها به ضرر جو سازنده در روابط دو کشور و مغایر با روح حاکم بر نشست سران ژنو خواهد بود.

سخنگوی کرملین تأکید کرد، در صورت تصمیم دولت آمریکا برای اعمال چنین تحریم‌هایی، طرف روسی با درایت به آن پاسخ مناسب خواهد داد.به گفته وی، دومای دولتی روسیه در ترکیب جدید آن، پاسخ‌های متقابل به این اقدام خصمانه طرف آمریکایی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز جمعه لایحه قانونی پیشنهادی درباره اعمال تحریم‌هایی علیه 35 شهروند روسیه، از جمله نخست وزیر و چند وزیر کابینه و برخی رجال اجتماعی این کشور را مورد تأیید قرار داد. این مصوبه جنبه توصیه‌ای داشته و دولت آمریکا را موظف به اعمال این تحریم‌ها نمی‌کند.

مقامات مسکو به خوبی از مواضع اردوغان درباره کریمه آگاه هستند

  دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه درباره عدم به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه، توضیح داد که این سخنان مسلماً برای مقامات مسکو ناخوشایند و غیرقابل قبول است، ولی تأثیری بر دورنمای سفر رهبر ترکیه به روسیه ندارند. به گفته وی، در روسیه به خوبی از مواضع اردوغان درباره کریمه آگاه هستند و این مسئله هرگز پنهان نشده است، البته به زبان آوردن آن در آستانه سفر به روسیه، اقدام ناخوشایند و تأسف باری بود.  

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه افزود: «به‌رغم اظهارات غیرسازنده از سوی مقامات آنکارا، ما ترجیح می‌دهیم که روی موضوع ادامه توسعه روابط دوجانبه بین ترکیه و روسیه و همکاری دو کشور برای حل و فصل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای متمرکز شویم.»

رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، شبه جزیره کریمه را "منطقه‌ای اشغال شده" نامیده و بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد.

عدم تحقق توافقات مینسک، مانع اصلی دیدار پوتین و زلنسکی

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این برنامه تأکید کرد که عدم تمایل مقامات کی‌یف برای اجرای توافقات مینسک، مانع جدی برای دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با "ولادیمیر زلنسکی" همتای اوکراینی وی است، هرچند پوتین بارها از آمادگی خود برای چنین نشستی صحبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه مناقشه نظامی در منطقه دونباس، یک بحران داخلی در اوکراین است و حل و فصل آن فقط در صورتی ممکن خواهد بود که طرفین اوکراینی با یکدیگر مذاکره کرده و به توافق برسند، افزود: «البته تحقق توافقات مینسک بطور کامل به بن‌بست رسیده و مقامات کی‌یف تمایلی برای اجرای تعهدات خویش بر اساس آن ندارند. ضمن اینکه روسیه طرف مناقشه دونباس نبوده و این موضوع نمی‌تواند در جریان نشست سران روسیه و اوکراین مطرح شود. بنابراین، فراهم سازی چنین دیداری بدون توافق دو طرف درباره دستور کار آن ممکن نخواهد بود.»  

کرملین: مالکیت کریمه نمی‌تواند موضوع مذاکره پوتین و زلنسکی باشدکرملین: آمریکا تمایلی برای حل مناقشه داخلی در اوکراین نداردزاخارووا: آمریکا از اوکراین بعنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می‌کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اوکراین اخبار آمریکا اخبار روسیه ترکیه اوکراین اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟