Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پیاده‌روی اربعین از دیرباز حماسه‌ای بی‌بدیلی بوده و مسلمانان در این روز پیاده راهی دیار عشق می‌شوند اما ویروس کرونا این روزها حرم مطهر امام رضا(ع) را به مقصدی برای جاماندگان اربعین بدل کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، پیاده‌روی اربعین از دیرباز حماسه‌ای بی‌بدیل در بین مسلمانان و شیعیان جهان بوده که تبلور عشق به سالار شهیدان را به اوج خود می‌رساند و جهان اسلام در این روز به پا می‌ایستند و  پیاده راهی دیار عشق می‌شوند اما در 2 سال اخیر به دلیل بروز و شیوع ویروس کرونا، داغ حسرت بر دل عاشقان حسینی مانده است و حرم مطهرامام رضا(ع) به مقصدی برای جاماندگان اربعین بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیل عظیمی از عاشقان حسینی که امسال نتوانستند راهی دیار عاشقی شوند با راه‌اندازی دسته‌های پیاده‌روی به سمت مشهدالرضا و حرم مطهر رضوی روانه شدند تا با حضور در حرم شمس الشموس، مرهمی بر دل‌هایشان بگذارند و با پیاده روی در اجتماع جاماندگان اربعین دل‌هایشان را التیام و مداوا کنند.

زائران و مجاوران امروز فوج فوج و دسته دسته با گام نهادن در اجتماع جاماندگان اربعین حسینی  و بیرق عزای امام حسین(ع) را بردوش می‌کشند و خود را به صحن و سرای شمس الشموس می‌رسانند و دل‌هایشان را روانه کربلا و بین الحرمین می‌کنند.

 همایش بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از مسیرهای مختلف شهر مشهد، به ویژه میدان فردوسی به سمت حرم مطهر رضوی با شبیه‌سازی مجازی بین الحرمین شریف و حضور مواکب حسینی از ساعت 9 صبح امروز، مصادف با اربعین حسینی (ع) آغاز شده و تا ساعت 18 با برگزاری مراسم مختلف ادامه دارد.

مشهدالرضا غرق در ماتم و عزا/ مشهد سیاه‌پوش شددل در فراق حرم در اربعین سرور و سالار شهیدان؛ فراقی که دو ساله شد + فیلم‌سوگواره جهانی رضوی در دهه آخر صفر / پخش ‌270 برنامه حرم مطهر رضوی در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی‌

 عاشقان حسینی که از همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) در کربلا جا مانده‌اند با عنوان "جاماندگان اربعین" در مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه پیاده‌روی و عزاداری می‌کنند که این مراسم در جوار بارگاه منور رضوی از شکوه و جلوه خاصی برخوردار است.

شهر با بیرق‌های عزای سالار و شهیدان سیاه پوش شده است و مراسم سینه زنی و عزاداری در اجتماع عزاداران حسینی در کنار موکب‌هایی که برای خدمت رسانی به زائران حسینی تدارک دیده شده است و بوی اسپند و گلابی که در فضا پیچیده است حس و حال عجیبی را برای جاماندگان اربعین حسینی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاماندگان اربعین عاشقان حسینی اربعین حسینی پیاده روی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندر زاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

شریعتی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 6095185

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد