Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:45:41 GMT

رفع تصرف بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی آستارا

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۳۱۴۵

رفع تصرف بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی آستارا

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، همچنین از رفع تصرف حدود ۱۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی در منطقه لوندویل خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی سه روستای این شهرستان رفع تصرف شد.

محمدجعفر گل محمدی در گفت وگو با ایسنا، از توقیف خودروی حامل چوب آلات قاچاق خبر داد و اظهار کرد: به دنبال جنگل گردشی نیروهای یگان حفاظت شهرستان آستارا در منطقه لوندویل شهرستان آستارا، یک دستگاه نیسان حامل چوب آلات جنگلی به حجم دو و نیم استر هیزم توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده قضایی برای متخلفین تنظیم و خودروی حامل چوب آلات قاچاق ‌با هماهنگی مقام قضایی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا همچنین از رفع تصرف حدود ۱۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی در منطقه لوندویل خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.

گل محمدی ادامه داد: همه آثار تصرف در عرصه های مذکور، با حکم قضایی و براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

وی در ادامه از رفع تصرف زمین های ملی در منطقه لمیرمحله عنبران از توابع شهرستان آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۷۸۴ مترمربع از زمین های منابع طبیعی را از یک متخلف پس گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، با بیان اینکه زمینی به مساحت ۴۴۷ مترمربع در منطقه نمازکش نیز توسط ماموران یگان حفاظت این اداره آزادسازی شده است، عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا در منطقه کشفی نیز حدود ۱۰۰۰ مترمربع دیگر را نیز رفع تصرف کردند.

گل محمدی با اشاره به جمع آوری آثار تصرف در این عرصه ها و بازگردانده شدن اراضی به منابع طبیعی، بیان کرد: کارشناسان ارزش ریالی مجموع زمین های مذکور را حدود ۲۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال برآورد کرده اند.

وی وسعت اراضی ملی شهرستان آستارا را ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان را جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان دانست و گفت: حفاظت از انفال و منابع طبیعی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رفع تصرف آستارا مترمربع از اراضی ملی اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا یگان حفاظت رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان