Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک اطلسی فیلم «آن سوی آتش» را که در پنجاه سالگی بازی کرده بود، بهترین فیلمی می‌دانست که در تمام دوران حرفه‌ای خود کار کرده است.

 خرداد امسال در جشنواره سی‌وهشتم جهانی فجر فیلم «آن سوی آتش» ساخته کیانوش عیاری از جمله فیلم‌های مرمت شده‌ای بود که نسخه تازه‌ای از آن با حضور کارگردان و بازیگرش -  سیامک اطلسی - در این رویداد به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم سیامک اطلسی در روز اکران نسخه مرمت شده این فیلم که با رونمایی از پوستر بخش فیلم‌های مرمت‌شده همراه بود، در محل برگزاری جشنواره - پردیس سینمایی چارسو- حاضر بود و این آخرین باری بود که او در یک رویدا سینمایی شرکت می‌کرد.

این بازیگر که روز گذشته براثر ابتلا به کرونا در سن 85 سالگی از دنیا رفت، در آن روز همکاری با کیانوش عیاری را باعث افتخار خود دانسته و گفته بود: یادم می‌آید وقتی پنجاه سالم بود از سوی آقای عیاری به این کار دعوت شدم و زیر بمباران اهواز کار می‌کردیم، به‌طوری‌ که برخی به ما می‌گفتند برگردید ولی آقای عیاری ایستاد. ما تمام دیالوگ‌ها را بی‌وقفه می‌گفتیم و بهترین فیلمی که در این سال‌ها کار کرده‌ام، «آن سوی آتش» است.

کیانوش عیاری  نیز درباره فیلم خود گفته بود: 35 سال پیش این فیلم ساخته شد. وقتی در شهری مثل اهواز متولد شدم و آسمان بالای سرم را سرخ می‌دیدم، طبیعی است چنین فیلمی را بسازم چون تضادهای اجتماعی را در نقاط مختلف دیده‌ام.

او با تشکر بابت مرمت فیلم «آن سوی آتش» بیان کرده بود: اثرات فوق‌العاده نفت و این سقف قرمز روی اهواز، نمی‌تواند دور از سرشت یک فیلمساز باشد. جوهر فیلم ناشی از جغرافیایی است که در دل خود ثروتی دارد اما اثراتش در آن محیط دیده نمی‌شود.

فیلم سینمایی «آن سوی آتش» محصول ۱۳۶۶ از فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده ایرانی است. این فیلم داستان نوذر و عبدالحمید دو برادر جنوبی را روایت می‌کند که بر سر سهمی که قرار بوده شرکت نفت بابت تصاحب خانه آنان به ایشان پرداخت کند، رودرروی هم قرار می‌گیرند. در این میان ماجرای علاقه نوذر به آسیه، دختر لال شیرفروش، ابعاد تازه‌ای به قصه می‌بخشد.

خسرو شجاع‌زاده، سیامک اطلسی، مهرداد وفادار، عاطفه رضوی، نعمت‌اله لاریان و پروین سلیمانی بازیگران این فیلم بوده‌اند.

«آن سوی آتش» لوح زرین‌ بهترین صدابرداری و کارگردانی جشنواره فیلم فجر را گرفته و در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم رتردام، بروکسل، سائوپائولو و تورنتو نیز حضور داشته و روی پرده رفته است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیامک اطلسی آن سوی آتش مرمت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟