Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:23:12 GMT

عامل هک اینستاگرام شهروندان بوشهری دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۳۳۳۱

عامل هک اینستاگرام شهروندان بوشهری دستگیر شد

مهدی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند روز گذشته شماری از هم استانی‌ها، با مراجعه به پلیس فتا از دسترس خارج شدن مدیریت صفحه اینستاگرام و افتادن به دست فردی ناشناس گزارش دادند.

وی بیان کرد: این فرد ناشناس اقدام به سوء استفاده از هویت در دسترس و کلاهبرداری اقتصادی کرده و از دنبال کنندگان این صفحه‌ها درخواست پرداخت وجه داشته یا تصاویر خصوصی صاحب اصلی این صفحه‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کرده که تبعات جبران ناپذیری برای شاکیان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی اضافه کرد: پلیس فتا در اقدامی صفحه‌ها را به صاحب اصلی برگرداند و از دسترس مجرم خارج کرد و سپس هویت بیشتر این مجرمان شناسایی و پس از دستگیری به دستگاه قضا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان به به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها به کاربران توصیه کرد: از انتخاب شماره‌های قابل حدس مانند (کدملی، شماره شناسنامه و شماره همراه) به عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خودداری و از رمزهای ترکیبی استفاده کنند.

قاسمی ادامه داد: همچنین کاربران تنظیمات دو مرحله‌ای شبکه‌های اجتماعی، چون اینستاگرام خود را فعال کنند و تصاویر شخصی خود را صفحات اینستاگرامی و پروفایل خود منتشر نکنند، زیرا امکان دارد در دسترس فردی مجرم قرار بگیرد.

قاسمی تاکید کرد: همچنین نباید هر کد یا رمزی را در فضای مجازی برای مخاطب خود ارسال کرد، زیرا ممکن است اکانت شبکه اجتماعی ما باشد.

وی بیان کرد: افراد قبل از هرگونه فعالیت در فضای مجازی به سایت پلیس فتا مراجعه و از آموزش‌ها در این سایت استفاده کنند تا شاهد کاهش آسیب پذیری در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها بوشهر اینستاگرام پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اینستاگرام پلیس فتا بوشهر اینستاگرام پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت در استان فارس اظهار داشت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت شخصی ناشناس در فضای مجازی من را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و با این کار باعث بی‌اعتباری کسب و کار و ریزش اعضای فضای مجازی من شده است.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان، هویت فرد ناشناس در کمترین زمان ممکن کشف و طی هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: متهم که خانمی ۳۱ ساله است در بازجویی اولیه مدعی شد، بر سر اختلافی که با شاکی برای تبلیغات کسب و کارش داشته، اقدام به نشر اکاذیب در گروه‌های فضای مجازی کرده و قصد بی‌اعتباری وی را داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام‌جویی شخصی اعلام کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ زینلی هشدار داد: فضای مجازی جایی برای انتقام‌جویی نیست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. از جرائم سایبری که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری در زندگی افراد داشته باشد، انتشار تصاویر خصوصی، نشر اکاذیب و توهین در فضای مجازی است که معمولا با سهل‌انگاری خود کاربر در دسترس مجرمان سایبری می‌افتد.

وی تاکید کرد: بنابراین می‌طلبد شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

کد خبر 846537 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل