Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رحیم نوعی اقدم در جمع خانواده شهدا و ایثارگران و بسیجیان استان هرمزگان در اظهاراتی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در فرهنگ ملت ایران، بیان داشت: حاصل دلدادگی فرزندان این آب و خاک به امام راحل (ره) و عشق به اسلام و میهن اسلامی سبب شد تا دشمن حتی نتواند یک وجب از خاک این کشور را در اشغال خود بگیرد و این تنها جلوه بیرونی اقتدار برآمده از اعتقادات بسیجیان ما در جبهه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نگاهی به تاریخ چند دهه پیش از وقوع جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که دشمن هرگاه اراده کرد، قطعه ای از خاک این کشور را از آن جدا کرد، افزود: بدنبال وقوع انقلاب اسلامی و در حالی که کشور در گیر و دار یک تحول بزرگ سیاسی و اجتماعی بود، جنگی تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند تا ضمن متوقف ساختن انقلاب اسلامی و ارزش‌های برآمده از آن، قطعات مختلفی از پیکره ایران اسلامی را از آن جدا کنند و این حداقل‌هایی بود که در نظر گرفته بودند ولی خواست آنها اشغال همه ایران بود تا ریشه انقلاب اسلامی را در همان اولین روزها و ماه‌های آن بخشکانند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: فرزندان شما در بسیج و سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس با وحدت کلمه در کنار هم در برابر دشمنی ایستادند که از ناحیه دهها قدرت استکباری مورد حمایت اطلاعاتی، مالی، تسلیحاتی و نیروی انسانی قرار داشت اما تجربه دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر ملتی عزم خود را جزم کند و اگر ملتی متحد و همدل باشد، هرگز نمی‌توان او را شکست داد و آنها فکر کرده بودند که با حمله به ایران می‌توانند انقلاب اسلامی را یک سره کنند اما شکست آنان در این معادله، قدرت و قوام انقلاب اسلامی را دوچندان کرد.

سردار نوعی‌اقدم همچنین خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از توفیقات نظامی ما در عرصه‌های موشکی، پدافندی، پهپاد و ... حاصل فرهنگ برآمده از دوران دفاع مقدس است و ما بر خلاف آنچه دشمن می‌خواست، با 8 سال جنگ تحمیلی قوت و قدرت گرفتیم و روحیه‌ای خودباوری و ایمان در نیروهای مسلح کشورمان نیز مرهون همین دوران باشکوه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای مدافع حرم در امتداد شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند و عزت و اقتدار منطقه‌ای ایران را رقم زدند و سبب حفظ یکپارچگی و امنیت پایدار میهن اسلامی‌مان شدند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با یادکردی از همه شهدای خلیج فارس و بخصوص شهدای استان هرمزگان و همچنین همه رزمندگان هرمزگانی لشکر 41 ثارلله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: عطر وجود حاج قاسم عزیز و همه شهدای مقاومت در سراسر ایران اسلامی و بخصوص در هرمزگان احساس می‌شود و برپایی مراسمات باشکوه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس، جلوه‌ای از تداوم این راه است.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) با حضور اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برگزار شد.

دریافت 58 MB

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود