Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:21:02 GMT

تظاهرات گسترده در تعز یمن علیه دولت منصور هادی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۴۲۷۹

تظاهرات گسترده در تعز یمن علیه دولت منصور هادی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از المیادین، هزاران نفر از مردم یمن با تجمع در شهر تعز واقع در جنوب غربی یمن علیه دولت مستعفی تظاهرات کردند و خواستار برکناری عبدربه منصور هادی و نبیل شمسان (استاندار تعز) شدند.

معترضان ضمن مسدود کردن خیابان‌های اصلی تعز و آتش زدن لاستیک‌، شعارهایی علیه عملکرد دولت مستعفی و سقوط ارزش واحد پولی یمن در برابر دلار سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که قیمت هر دلار در یمن به ۱۲۰۰ ریال یمنی افزایش یافته است، این در حالی است که پیش از آغاز جنگ در یمن در سال ۲۰۱۵ هر دلار در این کشور ۲۱۵ ریال فروخته می‌شد.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی با لباس شخصی اقدام به شلیک گلوله به سمت معترضان تعز کردند.

تظاهرات مشابهی نیز بارها در مناطق جنوبی یمن از جمله شهر عدن برگزار شده است.

شهر تعز واقع در جنوب غرب یمن در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله منصورهادی یمن جنبش انصارالله منصورهادی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است

معراجی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه خبر در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان خصوصا آمریکا علیه صهیونیست ها و حمایت غربی ها از آن ها اظهار کرد: درباره تظاهرات دانشجویان در آمریکا باید نکته‌ای را در نظر بگیریم که این بخشی از خروش افکار عمومی جامعه علیه یک رویدادی است که وجدان عمومی بشریت را جریحه دار کرده و تبلور آن را در دانشگاه های آمریکا می بینیم . اکنون ما با قشر دانشجو و جوانی طرف هستیم که دارای هدف و پایگاه ویژه‌ای مانند دانشگاه هستند که قابلیت همگرایی را برای این قشر به وجود می‌آورد.

وی گفت: صرفا نباید این تظاهرات و ضدیت با اقدامات اسرائیل را مربوط به دانشجویان بدانیم اما آن چیزی که می‌شود به صورت ملموس توجه کرد آن است که تشکل یافتگی این دانشجویان یک و یژگی خاص است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنبش‌های دانشجویی حرف می‌زنیم باید  به دهه ۱۹۶۰ میلادی توجه کنیم. در آن زمان آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و تظاهرات دانشجویان در آن زمان باعث توقف و دست کشیدن آمریکا در جنگی  شد که خود هم می دانستند دستاوردی ندارد و تنها جنگی فرسایشی است و با تلفات زیادی همراه است.

معراجی در انتها گفت: آن زمان آمریکایی ها با نیروهای خود درگیر جنگی تن به تن بودند. اما  امروز،  حمایت‌های مادی و معنوی دولت آمریکا باعث خروش دانشجویان در این کشور شده است و به شکلی خاص آن را در دانشگاه کلمبیا دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو