Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان در انگلیس می گویند از آنجا که محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در طول همه گیری، ارتباطات اجتماعی را به میزان قابل توجهی کاهش داد، موارد ابتلا به سرماخوردگی معمولی و آنفلوآنزا به مدت بیش از یک سال تقریبا وجود نداشت.

به گزارش برنا؛ اکنون که این مقررات برداشته شده‌ و مردم معاشرت‌ را به طور گسترده‌ای از سر گرفته‌اند، سرماخوردگی و سرفه زیاد شده است و در نتیجه، بسیاری از بیماران از مبتلا شدن به شدیدترین انواع سرماخوردگی ها که تاکنون تجربه کرده اند، شکایت دارند و در مواردی حتی از عوارض آن که هفته‌ها طول می‌کشد تا برطرف شود، خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال برای "ربه‌کا لاندن"، بیمار ۲۴ ساله و اهل بورنموت (انگلیس)، معمولا سرماخوردگی به معنی آبریزش بینی، عطسه و قدری گلودرد و کوفتگی بود اما سرماخوردگی های جدید او متفاوت و شدید شده است. 

او می گوید که سرماخوردگی اخیرش، شبیه گذشته نبوده و شرح داده که در طول این بیماری به سختی میتوانسته‌ بخوابد و حتی چند آزمایش سریع کرونا هم نشان داده‌اند که او به کووید-۱۹ مبتلا نبوده است.

سایر بیماران نیز درباره اینکه سرماخوردگی جدید، آن‌ها را از پا انداخته و برای برخی از آن‌ها بیش از یک ماه طول کشیده است، صحبت کرده‌اند.

دکتر فیلیپ کِی، پزشک عمومی در لندن در این باره به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است: این روزها شاهد افزایش موارد گلودرد و سرفه، سرماخوردگی و عفونت‌های ویروسی هستیم. 

وی افزود: این روزها ما جوری دور هم جمع می‌شویم که در ۱۸ ماه گذشته چنین نکرده بودیم. در طول نخستین قرنطینه، کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی (غیرکووید) را شاهد بودیم که به اعتقاد ما عمدتا نتیجه محدودیت دیدارها بوده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، خبر خوش اینکه سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود درباره موارد آنفلوآنزا اعلام کرده است به‌رغم نگرانی در مورد بروز شیوع گسترده میان مردم، موارد ابتلا در جهان برای این موقع از سال، کمتر از پیش‌بینی‌هاست. 

هرچند پروفسور آنتونی هارندِن، معاون دبیرکل کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت در انگلیس، هشدار داده است که با نزدیک شدن فصل زمستان، اوضاع می‌تواند بدتر شود.

او گفت که در زمستان آتی، کاهش سطح مصونیت در برابر آنفلوآنزا می‌تواند مشکل بالقوه بزرگ‌تری از کووید باشد.

وی افزود: ما در چند سال گذشته به‌ویژه در طول قرنطینه (کووید) موارد بسیار بسیار محدودی از ابتلا به آنفلوآنزا را داشتیم و می‌دانیم که با افت موارد ابتلا به آنفلوآنزا، سطح مصونیت مردم هم کاهش می‌یابد و بازگشت آزاردهنده و مشکل سازِ آن را سبب می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرماخوردگی پزشک لندن جهان معاون واکسیناسیون سرما خوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، ۱۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال 2024 به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، 19 درصد کاهش یافته است.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی اپل با فشار ناشی از شرکت‌ رقیب یعنی "هوآوی" به جایگاه سوم در بازار پررقابت چین سقوط کرد.

شرکت هوآوی که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، از افزایش 69.7 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند خود در سه ماهه اول خبر داد.

اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی اکنون چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین است.

عملکرد قوی این شرکت در حالی است که تحریم‌های ایالات متحده تجارت جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تقریباً از بین برده است.

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال 2024 حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت که نوید دهنده روند مثبت این صنعت در دوره سه ماهه دوم است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در سال 2024 بازهم کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی IDC قبلاً هشدار داده بود که حضور غول فناوری ایالات متحده در چین به دلیل محصولات رقیب و ارتقاء محدود محصولات اپل که جذابیت کلی آیفون‌ها را کاهش داده، تضعیف شده است.

اپل که زمانی باارزش‌ترین شرکت جهان بود، امسال شاهد کاهش 14 درصدی ارزش سهام خود بود که در کل بازار عملکرد ضعیفی داشت. ارزش بازار آن هنوز 2.56 تریلیون دلار است و پس از شرکت مایکروسافت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان