Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@02:17:34 GMT

امروز گوگل ۲۳ ساله شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۴۵۱۱

امروز گوگل ۲۳ ساله شد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گوگل امروز دوشنبه، ۲۷ سپتامبر بیست و سومین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت، لوگوی خود را در صفحه اصلی موتور جستجوی خود با یک تصویر متحرک عوض کرده است.

این تصویر متحرک شامل یک کیک تولد است که روی آن عدد ۲۳ نوشته شده و شمع آن جایگزین حرف «L» در کلمه «Google» شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که شرکت گوگل در سال ۱۹۹۷ شروع به کار کرد، اما در ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۸ رسماً به عنوان یک شرکت توسط «سرگی برین» و «لری پیج» بنیان‌گذاری و تأسیس شد. گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو در سطح جهان است و مدیرعامل فعلی آن «سوندار پیچای» است که در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵ جانشین «لری پیج» شد.

در سال ۱۹۹۷ بود که «سرگی برین»فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه استنفورد ماموریت یافت تا محوطه دانشگاه استنفورد را به «لری پیج» که به دنبال گذراندن تحصیلات تکمیلی خود در این دانشگاه بود، نشان دهد و این دو نفر اینگونه با هم آشنا شدند. آنها سال بعد در اتاقی از منزل یک موتور جستجو ایجاد کردند و اولین نمونه اولیه خود را توسعه دادند که منجر به بنیان‌گذاری گوگل شد. اینگونه بود که شرکت گوگل رسماً در سال ۱۹۸۸ متولد شد.

البته گوگل در اصل در تاریخ ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ تأسیس شد و در هفت سال اول نیز سالروز تولد خود را در همان تاریخ جشن می‌گرفت. با این حال بعداً تصمیم گرفته شد که جشن تولد گوگل به تاریخ ۲۷ سپتامبر منتقل شود، چرا که مصادف است با نخستین صفحاتی که این موتور جستجو نمایش داده است.

اکنون روزانه میلیاردها جستجو در گوگل به بیش از ۱۵۰ زبان در سراسر جهان انجام می‌شود. گوگل اعلام کرده که بیش از ۲۰ مرکز داده در سراسر جهان دارد و ماموریت آنها در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه جهان به طور یکسان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین گوگل سرگی برین اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور

دو تیم استقلال و تراکتور از سری رقابت‌های هفته ۲۵ لیگ برتر ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. این بازی در ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار خواهد شد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال پایان یافت.

tags # استقلال ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • این بازیکن ۲۱ ساله رئال مادرید دل ژابی آلونسو را برد
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین