Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خشکسالی‌ و نبود کار در روستا مهاجرت را به مرکز استان خراسان جنوبی افزایش دادهِ درحالی که تعداد کلاس‌های درس جوابگوی تامین نیاز دانش‌آموزان نیست و امسال ۷۵ مدرسه ابتدایی و ۶ مدرسه متوسطه استان دو نوبته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛، تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده کشور رکن اصلی توسعه پایدار را تشکیل می‌دهد که بخش عمده این امر بر دوش وزارت آموزش و پرورش است که برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور باید تلاش بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی ازمهم ترین نیازهای آموزشی در کشور در برخی از استان‌ها ازجمله خراسان جنوبی ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی است که تامین آن نیازمند همت والای خیران و اختصاص بودجه مناسب از محل اعتبارات دولتی و مشارکتی است.

بیرجند به‌عنوان مرکز استان خراسان جنوبی یکی از این شهرستان‌ها است که با مشکل شدید فضای آموزشی مواجه است و آن‌گونه که مسئولان می گویند با فزایش انفجار گونه جمعیت دانش آموزی در بیرجند مواجه هستند.

مشکلاتی با عنوان کمبود فضای آموزشی و مدارس دو شیفت یکی از بزرگترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است.

کمبود فضای آموزشی یکی از این مشکلات است که تاکنون اخبار زیادی در این زمینه از سوی مدیران مختلف استان اعلام‌شده است اما باید توجه داشت که این مشکل نیز مانند همه مشکلات پیش روی توسعه استان خراسان جنوبی در شهرستان‌های مختلف این استان از شدت و ضعف برخوردار است به‌طوری‌که در برخی شهرستان‌های استان کمبود فضای آموزشی چندان به چشم نمی‌آید؛ اما در برخی دیگر از شهرستان‌های استان این مهم به «بحران» بدل شده است.

کمبود فضای آموزشی در شهرستان بیرجند سبب شده است که دوباره تعدادی از مدارس این شهرستان به مدارس دو نوبته تبدیل شود از طرف دیگر نیز جمعیت کلاس‌های درس در این شهرستان نیز از نرم استاندارد تعریف‌شده آن بالاتر شده است و به‌طور حتم این مهم بر روند یادگیری دانش آموزان این شهرستان تأثیرگذار خواهد بود.

از سویی دیگر خشکسالی‌ و نبود کار در روستا، مهاجرت‌ به مرکز استان را افزایش داده است در حالی که تعداد کلاس‌های درس در بیرجند جوابگوی تامین نیاز دانش آموزی نیست.

در این شرایط افزایش انفجارگونه جمعیت دانش‌آموزی و مهاجرت به مرکز استان سبب شده است تا امسال شاهد 75 مدرسه ابتدایی دو نوبته در بیرجند باشیم.

آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال‌تحصیلی جدید در استان کردستان + فیلمآموزش دیگر در مدارس دولتی هم رایگان نیست!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: افزایش انفجارگونه جمعیت دانش‌آموزی و مهاجرت به مرکز استان قصه پرغصه کمبود فضای آموزشی را رقم زده است و متاسفانه برای سال تحصیلی پیش‌رو 81 مدرسه در استان دو نوبته هستند.

محمدعلی واقعی افزود: بیرجند با افزایش آمار پایه‌های ورودی سالانه دو هزار و 500 تا دو هزار و 700 دانش‌آموز بین ورودی و خروجی، رشد دارد و به دلایل مختلف از جمله مهاجرت، جا به جایی جمعیت و شرایط جوی، جمعیت دانش آموزی شهرستان طی چند سال گذشته به چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید براین که در شهرستان بیرجند حدود چهار برابر سال 94 مدرسه دو نوبته داریم و تعداد آن از 20 به 75مدرسه رسیده است، ادامه داد: موضوعی که تعیین می‌کند که کدام مدرسه دو شیفت و کدام یک شیفت باقی بماند ظرفیت و تعداد دانش آموزان آن منطقه است.

وی با اشاره به معضل ساخت پروژه‌های مسکن مهر بدون پیش بینی زیرساخت آموزشی گفت: شهرک امام علی (ع) در ضلع شرقی بیرجند دو هزار و 700 واحد مسکونی دارد که بر اساس محاسبات این منطقه حداقل نیازمند 70 کلاس درس است اما هیچ مدرسه‌ای در آن جا ساخته نشده است.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمبود فضای آموزشی جمعیت دانش آموزی مرکز استان خراسان جنوبی کلاس های درس دانش آموزان شهرستان ها دو نوبته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس