Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@21:58:06 GMT

فضاسازی شهر دزفول به مناسبت اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۵۰۲۳

فضاسازی شهر دزفول به مناسبت اربعین حسینی

سرپرست شهرداری دزفول گفت: نزدیک به ۱۰۰ نقطه شهر دزفول به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی فضاسازی شد.

به گزارش ایمنا، محمد مهرآفرین اظهار کرد: شهرداری دزفول در حدفاصل خیابان ۴۵ متری تا شریعتی ۲۰ تصویر کمتر دیده شده دفاع مقدس مانند اعزام رزمندگان، بسیج نوجوانان، حضور زنان، مداحی دفاع مقدس، محرم در دوران جنگ و عزاداری آنها و نقش ائمه جمعه دزفول در دفاع مقدس را نصب کرده که محتوای بنرها جریان ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موکب بزرگ شهدای دزفول نیز در میدان یعقوب لیث (فتح‌المبین) توسط شهرداری دزفول و ناحیه مقاومت بسیج دزفول و با عرضه رایگان محصولات فرهنگی، اقلام پزشکی و پخش نذری همراه است.

سرپرست شهرداری دزفول با بیان اینکه این موکب به خودروهای عبوری خدمات رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: نماز روز اربعین در این موکب اقامه شد و دیگر برنامه‌های شهرداری دزفول در هفته دفاع مقدس از جمله مسابقات چندجانبه دختران و پسران در رشته‌های دارت، تنیس، طناب کشی، طناب زنی و فوتبال دستی نیز در محله‌های دزفول برگزار شدند.

مهرآفرین ادامه داد: در این مسابقات ۲۰۰ دختر و پسر حضور داشتند و ایجاد نشاط در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال از اهداف برگزاری این مسابقات بوده است.

سرپرست شهرداری دزفول به راه اندازی اتوبوس گردشگری با حضور راویان اشاره کرد و گفت: گروه‌هایی از کودکان و نوجوانان با استفاده از این اتوبوس، ظرفیت‌های دفاع مقدس دزفول را بازدید می‌کنند.

مهرآفرین تصریح کرد: سازمان‌های تابعه شهرداری از جمله مدیریت پسماند، فضای سبز، حمل و نقل بار و مسافر و آتش نشانی نیز نقش زیادی در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرداری داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525111

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر دزفول شهرداری دزفول فضاسازی شهری اربعین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری دزفول دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی بیان کرد: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند که در این راستا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران حسینی بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل‌باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی محراب ادامه داد: چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر یکی از پروژه‌های اصلی در خوزستان است که بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است امسال به میزان ۱۰ کیلومتر از هر دو سوی جاده تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است، اگر چه در سال‌های گذشته روند کار با کندی همراه بوده است ولی امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسؤولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق‌الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است، دو تا سه موضوع باقی‌مانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است، البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی می‌کند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود تا در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با تأمین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد؛ همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند، ۴۰ هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها مرزی استان تدارک دیده شود.

حسینی محراب گفت: حدود یک هزار موکب در خوزستان و تعدادی در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی می‌کنند که امید است با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده است و در تلاش هستیم مشکلاتی را که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است، صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی را انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

کد خبر 6095325

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال