Web Analytics Made Easy - Statcounter

موتورسیکلت وسیله راحتی است اما اگر مسائل ایمنی آن رعایت نشود می تواند حوادث جانی و قطع نخاعی ایجاد کند افزود: یک طرف نیمی از کل تصادفات کشور موتورسواران هستند و از هر ۴ تصادفی هم که رخ بدهد، یک مورد منجر به فوت می شود.

با توجه به اینکه بسیاری از موتورسواران حتی تا چند سال پیش برای گرفتن گواهینامه هم اقدام نمی‌کردند، بیمه شخص ثالث موتور سیکلت بیمه‌‌ی عجیبی به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با رانندگی پرخطر در خیابان‌های شلوغ و تنگ و اینکه موتورسواران عامل اصلی بروز برخی حوادث ناگوار بودند، تصمیماتی برای اجباری کردن بیمه موتور سیکلت اتخاذ شد که به ‌واسطه آن یکی از مهمترین بیمه‌ها به‌نام بیمه شخص ثالث موتور سیکلت در ساختار بیمه مرکزی ایران تعریف گردید. البته قوانین بیمه شخص ثالث موتور در طی سال‌های گذشته تغییرات قابل توجهی داشته که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت چیست؟

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت زیرشاخه بیمه ثالث وسایل نقلیه موتوری محسوب شده و همانند بیمه شخص ثالث خودرو، فرد زیان‌دیده در حادثه رانندگی (شخصی غیر از راننده موتور سیکلت خاطی)، شخص ثالث نامیده می‌شود.

شرکت‌های بیمه‌گر در‌حال‌حاضر دو دسته بیمه برای موتورسیکلت ارائه می‌کنند که شامل بیمه بدنه موتورسیکلت و بیمه شخص ثالث موتور است. شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی(ترک نشین، عابرپیاده یا ….) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. اگر راننده در حادثه تصادف مقصر شناخته شود، شرکت بیمه‌گر متعهد به تامین غرامت حادثه است. اگر راننده موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث مقصر نباشد و طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث موتور قرار می‌گیرد. او باید خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر موتور طلب نماید.

ما همه راکبان عزیز را به خواندن راهنمای بیمه موتور برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بیمه اجباری و پوشش‌های آن توصیه می‌کنیم.

انواع پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور

در مورد بیمه شخص ثالث موتور مانند بیمه شخص ثالث خودرو، مواردی هستند که به‌عنوان پوشش اصلی بیمه در نظر گرفته می‌شوند. در مورد این نوع بیمه نیز برخی موارد تحت پوشش قرار نخواهند گرفت.

بیمه شخص ثالث موتور موارد زیر را پوشش می‌دهد:

خسارات مالی وارده به شخص ثالث خسارات جانی وارده به شخص ثالث شامل هزینه‌های درمان، نقص عضو و فوت خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه

قوانین جدید  بیمه شخص ثالث موتور در 1400

در قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور، تخفیفات به صورت پلکانی اعمال خواهند شد. از طرفی طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور، میزان تخفیفات عدم خسارت برای هر ۵ سال به میزان حداکثر ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همین امر باعث شده تا بسیاری از راکبان موتورسیکلت برای دریافت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت اقدام کنند.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

مانند بیمه شخص ثالث خودرو، در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت نیز عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به نوع موتور سیکلت، سال تولید آن، تعداد سیلندرها، ساختار موتور، نرخ پوشش مالی انتخابی توسط بیمه‌گزار، میزان تخفیف عدم خسارت بیمه موتور سیکلت و جریمه دیرکرد اشاره کرد.

عامل مهم  در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، سال تولید این وسیله نقلیه است. توجه داشته باشید که هر چقدر موتور سیکلت جدیدتر باشد، ریسک تصادف با آن کمتر بوده و در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت نیز پایین‌تر خواهد بود.

تعداد سیلندر عامل دیگری در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است. با توجه به اینکه با افزایش تعداد سیلندرها، قدرت موتورسیکلت افزایش پیدا می‌کند و به واسطه آن میزان ریسک تصادف نیز بیشتر خواهد شد، در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت تاثیر بگذارد، تعداد پوشش‌های مالی است که بیمه‌گزار برای بیمه کردن موتورسیکلت خود انتخاب خواهد کرد.

نوع و ساختار موتورسیکلت از دیگر عواملی است که روی قیمت یا نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت تاثیر می‌گذارد. موتورسیکلت‌های برقی و دنده‌ای دارای نرخ بیمه‌ای متفاوتی از یکدیگر هستند. هر چقدر میزان قدرت موتور سیکلت افزایش پیدا کرده و سایز آن نیز بزرگ‌تر شود، هزینه یا نرخ بیمه شخص ثالث آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به مواردی که ذکر شد نمی‌‌توان نرخ مشخص و ثابتی را برای تمامی موتورسیکلت‌ها تعیین کرد اما در جدول زیر می‌توانید حق بیمه پایه شخص ثالث موتور سیکلت در سال ۱۴۰۰ را ببینید.

نوع موتورسیکلت

مبلغ حق بیمه شخص ثالث پایه در سال 1400

موتورسیکلت دنده‌ای تک سیلندر

587.600 تومان

موتورسیکلت دنده‌ای دو سیلندر یا بیشتر

645.500 تومان

موتورسیکلت دنده‌ای سه چرخ

694.200 تومان

موتورسیکلت گازی

481.100 تومان

 

شرکت های بیمه‌گر، بیمه شخص ثالث خودرو را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به صورت کوتاه مدت در بازه های زمانی مثلا یک ماهه ، دو ماهه و ... ارائه می‌دهند ولی تنها دوره زمانی درنظر گرفته شده برای اعتبار بیمه‌نامه موتورسیکلت یک سال است و امکان خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت ( بیمه موتورسیکلت یک ماهه، سه ماهه و ...) وجود ندارد.

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

 

نحوه استعلام، انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

تا قبل از اینکه شرکت‌های کارگزاری آنلاین بیمه شروع به فعالیت کنند، بیمه‌گزاران برای اطلاع از قیمت‌ها یا استعلام بیمه و در نهایت خرید آن، به صورت حضوری به شعب شرکت‌های بیمه‌گر مراجعه می‌کردند. در سال‌های گذشته، شرکت های بیمه‌گر به شدت افزایش پیدا کرده‌اند. در نتیجه انتخاب میان آن‌ها برای بیمه‌گزار دشوار شده است. با وجود اینکه تمامی شرکت‌های بیمه‌گر خدماتی یکسان و قیمتی مشابه ارائه می‌دهند، اما در این میان مواردی هستند که به عنوان وجه تمایز میان شرکت‌های بیمه‌گر مختلف شناخته می‌شوند.

برای استعلام و انتخاب یک شرکت بیمه‌گر مناسب می‌توانید از کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید که خدمات متنوعی در حوزه بیمه وسایل نقلیه موتوری خصوصاً بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ارائه می‌کند. برای استعلام قیمت کافی‌ است وارد سایت https://bimeh.com/ شده و از بخش محصولات، بیمه موتور را انتخاب کنید. با درج گروه موتورسیکلت و سال ساخت آن می‌توانید نرخ بیمه شخص ثالث ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌گر در سایت بیمه دات کام را بررسی کرده و در نهایت بیمه‌ای را خریداری کنید که بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از طرفی می‌توانید بیمه خریداری شده را به صورت کاملاً رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، ‌ پلاک 17 طبقه 6، واحد 6

کدپستی : ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: 021-4372

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث خودرو شرکت های بیمه گر افزایش پیدا بیمه موتور دنده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  

طی سفر ۲ روزه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همراه معاون حقوق عامه دادستانی به شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج از نزدیک به مشکلات قضائی این ۲ شهرستان رسیدگی شد.

دادستان کرمان در بازدید از شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج، بر لزوم تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضائی و همچنین کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد. 

مهدی بخشی در بازدید از مرکز کمپ ماده ١۵ بر بهبود نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان تأکید و با مددجویان گفتگو و ضمن رسیدگی به درخواست‌های آن ها، درباره موارد و مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

این مقام عالی قضائی در استان تأکید کرد: بدون شک اقدامات این مرکز و جمع آوری و درمان معتادان در کاهش وقوع برخی جرائم از جمله سرقت‌های خرد بسیار موثر است و تمام دستگاه‌ها باید در بهبود وضع این مراکز و مراقبت بعد از خروج این افراد مشارکت و با دستگاه قضایی همکاری کنند.

دادستان کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان‌های جنوبی استان و با هدف حفظ حقوق شهروندی، به صورت سرزده از پارکینگ توقیفی اعم از مواد مخدر و ... شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج بازدید به عمل آورد.

مهدی بخشی در حاشیه این بازدید بیان داشت: بنا به دستور رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت همه پارکینگ‌های محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی و با هدف پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگهداری اموال متعلق به بیت المال و دولت در استان کرمان و شهرستان‌های آن، این موضوع به طور مستمر در دستور کار دادستانی قرار دارد.

مدعی العموم در استان هدف از این بازدید‌ها را اطلاع دقیق و مستقیم از وضعیت نگهداری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی عنوان کرد که به دلیل حمل مواد مخدر، ارتباط با موادمخدر یا اموال مربوط به قاچاقچیان موادمخدر توقیف شده اند  عنوات کرد و افزود: در این بازدیدها شرایط نگهداری وسایل نقلیه، تعیین تکلیف سریع و درچارچوب قانون، نظارت بر روند رسیدگی‌های قضایی، مسئولیت و وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری و فروش این وسایل نقلیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین دستور داد: قریب به ۲ هزار موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب که سال‌های زیادی در پارکینگ می‌باشند، ظرف ۲ هفته بارگیری و در مرکز استان برای فروش تحویل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) شود. 

مدعی العموم در استان با هدف اجرای برنامه‌های نظارت مستمر دادستانی کرمان در خصوص حسن اجرای قوانین، رعایت حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی، خدمت رسانی مطلوب، پاسخگوئی به ارباب رجوع و تسریع در انجام امور مراجعین، طی بازدید‌های از پیش تعیین نشده با حضور در کلانتری مرکزی منوجان و تحت نظرگاه کلانتری و همچنین کلانتری شهرستان قلعه گنج، روند رسیدگی به درخواست‌های شکات را بررسی کرد. 

دادستان کرمان همچنین در ادامه روند بازدید‌های مستمر دادستانی از بازداشتگاه‌ها و زندان‌های استان و با هدف اجرای عمل به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به همراه معاون حقوق عامه دادستانی در زندان شهرستانی‌های منوجان و قلعه گنج حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان، درباره مطالبات آن ها دستورات لازم را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث