Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ با هشدار درباره فروپاشی اقتصادی افغانستان تصریح کرد که اگر هرچه زودتر اقدامی در این باره نشود، تمام وعده‌ها برای کمک به افغانستان پوچ خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان ایگلند» دبیرکل شورای پناهندگان نروژ (ان‌آرسی) که برای بررسی وضعیت افغانستان در کابل حضور دارد، در بیانیه‌ای گفت که اقتصاد افغانستان از کنترل خارج شده، سیستم بانکی این کشور هر روز ممکن است به دلیل کمبود پول نقد سقوط کند و شمارش معکوس فروپاشی اقتصاد افغانستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشدار داد که اگر اقتصاد افغانستان سقوط کند حتی ارائه ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین خدمات نیز ممکن نخواهد بود و نیاز مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه افزایش خواهد یافت.

ایگلند مقابله با بحران نقدینگی را بسیار مهم دانست، زیرا سازمان‌های امدادرسان به دنبال افزایش توان خود برای تامین نیازهای فوری بشری در افغانستان هستند.

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ  با تاکید بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی در این باره گفت: کشورهای عضو سازمان ملل باید فوراً برای ایجاد ثبات در اقتصاد، تامین مالی خدمات عمومی مناسب و حل بحران نقدینگی به یک توافق چند جانبه دست یابند.

وی تصریح کرد: این به معنی آن است که سازوکارهای جدید و موجود باید بررسی شود، خواه از طریق کمک‌های مالی بین‌المللی باشد، یا از طریق صندوق‌های اعتماد سازمان ملل یا از طریق سازمان‌های بشردوستانه به عنوان یک اقدام موقت؛ در غیر اینصورت وعده‌های آن‌ها برای ادامه حمایت از مردم افغانستان وعده‌ای پوچ خواهد بود.

ایگلند از کشورهای و سازمان‌های کمک کننده به افغانستان نیز خواست تا بر ارائه راه‌حل‌های سریع و کارآمد برای ارائه کمک‌های فوری به کودکان، زنان و مردانی تمرکز کنند که دیگر نمی‌توانند منتظر بمانند.

این درحالی است که براساس آمارهای رسمی بیش از 18 میلیون نفر از مردم افغانستان برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند و بیش از 3.5 میلیون نفر آواره داخلی در این کشور وجود دارد.

گراندی: جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان کمک کند عمران خان: دولت کنونی افغانستان باید تثبیت و تقویت شود گوترش: طالبان برای برسمیت شناخته شدن به تعهداتش عمل کند وزارت خارجه طالبان: کمک‌های بشردوستانه نباید به مسائل سیاسی گره زده شود

براساس یافته‌های تازه «برنامه جهانی غذا»، از هر 3 نفر از مردم افغانستان یک نفر بشدت گرسنه است، نمی‌داند وعده غذایی بعدی او از کجا خواهد آمد و بیش از 93 درصد از خانوارهای افغان در هفته گذشته غذای کافی نخورده‌اند.

انتهای پیام/.

   

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان مردم افغانستان اقتصاد افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه