Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «سرگئی فالچنکو» رئیس موسسه تحقیقاتی خاورمیانه در گزارشی به بررسی توافق سه‌جانبه میان آمریکا با استرالیا و انگلیس پرداخته و اعلام می‌کند در این برهه اتکاء به آمریکا بی فایده خواهد بود.

او در این گزارش گفت: اتحاد سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا با نام «آکوس» چین را به شدت عصبانی کرده بطوری که حتی این عصبانیت در بیانیه‌ دیپلمات چین که اعلام کرد پکن می‌تواند در واکنش به این اتحاد، اصل عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را کنار بگذارد به طور واضح مشخص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فالچنکو در ادامه افزود: به ندرت پیش می‎‌آید چینی‌ها تا این اندازه عصبانی شوند و چنین اظهارات نادری مطرح کنند و این کلمات در واکنش به ابتکار واشنگتن برای اتحاد با لندن و کانبرا به کار رفتند. اگر زیردریایی‌های هسته‌ای علیه منافع چین کار کند، چین به راحتی استرالیا را از روی زمین محو می‌کند و از آمریکا نیز کاری ساخته نیست.

تحلیلگر روس اضافه کرد: آمریکا دیگر قدرت محافظت از کسی ندارد حتی کشور‌های اروپایی نمی‌توانند روی کمک آمریکا حساب باز کنند. واشنگتن بعد از این نمی‌تواند از ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، اوکراین، لهستان، تایوان و دیگر متحدانش مراقبت کند.

بر اساس گفته فالچنکو در توافق آکوس انگلیس تقریبا هیچ سودی به دست نخواهد آورد، زیرا این کشور بسیار از این منطقه دور است و حال در مشکلات خود غوطه‌ور بوده و توانایی تهیه مایحتاج جزیره‌های خود را هم ندارد، اما در مقابل استرالیا با در اختیار گذاشتن خاک خود به آمریکا برای ساخت پایگاه نظامی کمک بزرگی کرده و برای واشنگتن مفید است.

بعد از امضای توافق‌نامه ساخت زیردریایی هسته‌ای برای استرالیا توسط آمریکا و انگلیس تنش در محدوده دریای جنوبی چین میان پکن و واشنگتن بالا گرفته است. در تازه‌ترین نشان این اختلافات چین یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های نظامی خود را برای نشان دادن توانایی خود برای مقابله با تهدیدات غرب برگزار کرد.

یکی از متخصصان چینی این نمایشگاه اعلام کرد درحالی پکن هر روز با یک تهدید جدید از سوی غرب مواجه می‌شود چاره‌ای جز ارتقای توانایی نظامی، صنعتی و هوا فضای خود را ندارد.

اختلافات سیاسی غرب مخصوصا آمریکا با چین موجب شده است چین به قدرت خود اتکا کند و وابستگی خود را به محصولات و تکنولوژی خارجی به شدت کاهش دهد. کارشناسان مسائل بین‌المللی نیز اعلام کرد آمریکا و چین هر روز به یک جنگ نظامی تمام عیار نزدیک می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریای جنوبی چین زیردریایی هسته ای ارتش چین دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا

۲۶۱ ۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903238

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • لحظه سوت پایان بازی ایپسویچ؛ هجوم تماشاگران به داخل زمین و جشن صعود به لیگ برتر انگلیس
  • نماهنگ/شریک جرم
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود