Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در جلسه هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی با تعیین تکلیف برای ایران جهت دادن دسترسی به آژانس در تاسیسات «تسا» مدعی شد در صورت عدم انجام این کار، پاسخ مناسب در راه است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، نماینده آمریکا امروز دوشنبه در جلسه هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران باید به ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد اجازه دسترسی به کارگاهی در مجتمع «تسا» در کرج را بدهد تا مجدداً دوربینها را در ماه جاری نصب کند و در غیر این صورت با اقدامات دیپلماتیک شورای حکام مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در بیانیه خود در جلسه مذکور، گفته است: ما از ایران می‌خواهیم بدون هیچ گونه تاخیر، دسترسی‌های لازم را به آژانس بین المللی انرژی اتمی بدهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنانچه ایران این کار را انجام ندهد، ما در روزهای آینده با سایر اعضای هیئت مدیره در مورد پاسخی مناسب مشورت می‌کنیم.

پیشتر یک بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده بود که ایران نتوانسته به طور کامل شرایط توافق دو هفته پیش با بازرسان آژانس را که به آن‌ها اجازه سرویس تجهیزات نظارتی را می‌داد، برآورده سازد.

مطابق ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی، براساس توافق ۱۲ سپتامبر، ایران پذیرفته بود که به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دهد تا کارت حافظه را در بیشتر تجهیزات به کار گیرند.

آژانس در ادامه مدعی شده که ایران اما به تازگی اجازه نداده است که کارت‌های حافظه در کارگاهی که قطعات سانتریفیوژ را در مجتمع تسا واقع در کرج می‌سازد، جاسازی شود.

رویترز در ادامه این گزارش به نقل از «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس مدعی شده است که تصمیم ایران جهت عدم دسترسی آژانس به کارخانه تولید سانتریفیوژ در کرج، برخلاف شرایط توافق و بیانیه مشترک است که در ۱۲ سپتامبر مورد پذیرش قرار گرفته بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران آمریکا انرژی اتمی آژانس بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا