Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:50:10 GMT

هشدار درباره فروپاشی سریع اقتصاد افغانستان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۵۵۰۳

هشدار درباره فروپاشی سریع اقتصاد افغانستان

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ با هشدار درباره فروپاشی اقتصادی افغانستان تصریح کرد که اگر هرچه زودتر اقدامی در این باره نشود، تمام وعده‌ها برای کمک به افغانستان پوچ خواهد بود.

به گزارش مشرق، «جان ایگلند» دبیرکل شورای پناهندگان نروژ (ان‌آرسی) که برای بررسی وضعیت افغانستان در کابل حضور دارد، در بیانیه‌ای گفت که اقتصاد افغانستان از کنترل خارج شده، سیستم بانکی این کشور هر روز ممکن است به دلیل کمبود پول نقد سقوط کند و شمارش معکوس فروپاشی اقتصاد افغانستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واقعا از این نظامی‌ها انتظار ایستادگی داشتید تو افغانستان؟ +عکس

وی هشدار داد که اگر اقتصاد افغانستان سقوط کند حتی ارائه ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین خدمات نیز ممکن نخواهد بود و نیاز مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه افزایش خواهد یافت.

ایگلند مقابله با بحران نقدینگی را بسیار مهم دانست، زیرا سازمان‌های امدادرسان به دنبال افزایش توان خود برای تامین نیازهای فوری بشری در افغانستان هستند.

دبیرکل شورای پناهندگان نروژ  با تاکید بر لزوم اقدام فوری جامعه جهانی در این باره گفت: کشورهای عضو سازمان ملل باید فوراً برای ایجاد ثبات در اقتصاد، تامین مالی خدمات عمومی مناسب و حل بحران نقدینگی به یک توافق چند جانبه دست یابند.

وی تصریح کرد: این به معنی آن است که سازوکارهای جدید و موجود باید بررسی شود، خواه از طریق کمک‌های مالی بین‌المللی باشد، یا از طریق صندوق‌های اعتماد سازمان ملل یا از طریق سازمان‌های بشردوستانه به عنوان یک اقدام موقت؛ در غیر اینصورت وعده‌های آن‌ها برای ادامه حمایت از مردم افغانستان وعده‌ای پوچ خواهد بود.

ایگلند از کشورهای و سازمان‌های کمک کننده به افغانستان نیز خواست تا بر ارائه راه‌حل‌های سریع و کارآمد برای ارائه کمک‌های فوری به کودکان، زنان و مردانی تمرکز کنند که دیگر نمی‌توانند منتظر بمانند.

این درحالی است که براساس آمارهای رسمی بیش از 18 میلیون نفر از مردم افغانستان برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند و بیش از 3.5 میلیون نفر آواره داخلی در این کشور وجود دارد.

براساس یافته‌های تازه «برنامه جهانی غذا»، از هر 3 نفر از مردم افغانستان یک نفر بشدت گرسنه است، نمی‌داند وعده غذایی بعدی او از کجا خواهد آمد و بیش از 93 درصد از خانوارهای افغان در هفته گذشته غذای کافی نخورده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان افغانستان اقتصاد نروژ مردم افغانستان اقتصاد افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

این سازمان در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس عنوان کرد که هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه است.

سازمان مذکور اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیازهای شدید ساکنان این منطقه نیست.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

کد خبر 6087518 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند