Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در جمع عزاداران اربعین حسینی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه حضور در گلزار شهدای کرمان  و مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در روز اربعین و روزهای آخر هفته دفاع مقدس باعث افتخار است، اظهار داشت: مردمی که امروز در این محل گردآمده اند؛ جامانده نیستند، بلکه از سفرمانده هستند و امروز آماده اند به حضرت سیدالشهداء (ع) بگویند ما نتوانستیم بیاییم ولی راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعضی افراد که از راه دور امام حسین (ع) را زیارت می‌کنند زیارتشان ممکن است از کسی که در کنار حرم باشد؛ مقبول تر شود.
نواب با اعلام اینکه زیارت باید عارفانه باشد، بیان کرد: ما پیرو رهبری هستیم که می‌گوید وقتی من به مشهد می روم دلم پرمی‌کشد و دوسال است که معظم له بدلیل شرایط کرونایی به مشهد نرفته اند و ما هم باید سعی کنیم مستحب را بر واجب ترجیح ندهیم، چرا که حفظ سلامتی عموم افراد جامعه واجب است و تشرف به زیارت مستحب.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: خواندن زیارت اربعین که در آن بیش از ۶۰ بار صفات ویژه ای برای امام حسین (ع) گفته شده است در روز اربعین ثواب زیادی دارد.
نواب یکی از آثار زیارت اربعین را بصیرت دانست و گفت: مومن بصیر است و رهبران الهی نیز این بصیرت را از عشق به اهل بیت و حرکت در راه آنان به دست آورده اند لذا وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ما ۶ ماه برنامه ریزی می‌کنیم، اما رهبر انقلاب ایران با یک سخنرانی نیم ساعته همه چیز را از بین می‌برد.
وی اظهار داشت: وقتی کشتی‌های ما از مقابل چشمان صهیونیست‌ها سوخت برای لبنان حمل می کنند نتیجه همین خون‌ها و شهدایی است که تقدیم انقلاب و اسلام شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام رییس جمهورهای آمریکا دو دوره‌ای بودند، ولی ترامپ که حاج قاسم سلیمانی عزیز را شهید کرد یک دوره رئیس جمهوری بود، افزود: این فرد، سرشکستگی برای آمریکا ببار آورد و این‌ها همه نشانه سرفرازی حق  است.
نواب وظیفه شناسی را از دیگر عناصر مهم در زیارت اربعین برشمرد وتصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز وظیفه شناسی برای ما است.

وی با اعلام اینکه خودسازی یکی دیگر از صفاتی است که در زیارت اربعین توصیه شده است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که در سفر آخر خود به عراق برای یک گفت و گوی مهم وارد این کشور شد خود را ساخته و آماده شهادت بود.
 

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت گلزار شهدای کرمان حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب قاسم سلیمانی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت گلزار شهدای کرمان سازمان حج و زیارت گلزار شهدای کرمان قاسم سلیمانی اربعین حاج قاسم سلیمانی زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است