Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه سوریه دوشنبه شب بار دیگر گفت که نیروهای نظامی غیر قانونی خارجی از جمله نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی‌ باید از کشورش خارج شوند.

به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) فیصل المقداد که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، افزود ، هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت ما باید فورا و بدون قید و شرط پایان یابد.

المقداد درباره حمایت‌های ترکیه از تروریستها گفت: نظام ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد و آن را به مخزن تروریستهای خارجی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: افزون بر جنایت جنگی که در اراضی اشغالی در سوریه مرتکب شده است.

المقداد تصریح کرد: هیچ تجاوز یا فشار خارجی مانع از آن نخواهد شد که از پاکسازی اراضی سوریه از لوث سوریه، گسترش حاکمیت و بازگردان ثبات به کشور منصرف شویم.

وزیر امورخارجه سوریه اضافه کرد: به کسانی که هنوز بر روی تروریسم حساب باز کرده‌اند و از آن بهره‌برداری می‌کنند، می‌گوییم که محاسباتشان اشتباه و نابودگر است؛ زیرا این تروریسم به این افراد باز خواهد گشت.

وی همچنین تحریمهای غرب و آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کرد.

در بخش دیگری از سخنان المقداد آمده است: برخی از کشورها را متهم به ساخت ویروس کرونا کردند و «بدتر از آن، تداوم تحریمهای اقتصادی ظالمانه علیه کشورها و ملتهایی است که همسو با این کشورها نیستند».

وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: ما از جمله کشورهایی بودیم که بیشترین آسیب را از جنایات تروریستی تحمل کرد که با حمایت نظامی، مالی و رسانه‌ای کشورهایی صورت گرفت؛ [کشورهایی] که در حمایت از تروریسم، معروف هستند.

با اشاره به استقبال این کشور از هر گونه طرح یا تلاش صادقانه برای کمک به حل بحران خود، درباره قانون اساسی هم گفت که این مسئله، یک مسئله داخلی سوریه است که مردم این کشور، آن را تعیین خواهند کرد.

المقداد با بیان اینکه درهای سوریه به روی بازگشت تمام آوارگان باز است، تأکید کرد، دولت دمشق بار دیگر تأکید دارد که به صورت کامل، جولان اشغالی را بازپس خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان تأکید کرد: ملت ما نه تنها از خود و تمدن خود در مبارزه با تروریسم دفاع کرد، بلکه مدافع تمامی بشریت بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سوریه مجمع عمومی سازمان ملل خاک دولت حقوق امور خارجه سرقت ترکیه تروریسم تجاوز ویروس قانون اساسی تمدن مبارزه با تروریسم ترکیه تمدن رسانه سوریه مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است