Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: سومین روز پیاپی صف‌های طولانی خودرو‌ها در جایگاه‌های سوخت در شهر‌های مختلف انگلیس ادامه دارد. شرکت‌های متعدد از کمبود راننده برای انتقال سوخت از پالایشگاه‌ها به جایگاه‌های سوخت خبر دادند.

راننده یک اتوبوس به الجزیره گفت: ”سه ساعت است که تلاش می‌کنم از مرکز لندن به منطقه مانلهاوس برسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط تمسخرآمیز است. “

دیگر شهروند انگلیسی به الجزیره گفت: ”برای خرید غذا از خانه خارج شدم، اما اینجا گیر افتادم. این شرایط هولناک است، حتی در زمان آغاز همه گیری کرونا اوضاع تا این اندازه بد نبود. “

دولت انگلیس طرحی برای دادن روادید موقت به رانندگان کامیون خارجی به منظور مقابله با بحران فعلی اعلام کرده است. بر اساس این طرح، از ابتدای ماه آینده به مدت سه ماه به پنج هزار راننده کامیون خارجی اجازه ورود به انگلیس داده خواهد شد. پنج هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران در بخش مرغداری هم می‌توانند وارد انگلیس شوند.

تصاویر صف‌های طولانی خودرو‌ها در پمپ بنزین‌ها، علاوه بر قفسه‌های خالی در برخی از سوپرمارکت‌ها، فشار‌ها را بر دولت انگلیس افزایش داده است. دولت این مشکلات را نه ناشی از برگزیت بلکه ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ می‌داند.

برگزیت و کرونا موجب شده است انگلیس با کمبود راننده خودرو‌های سنگین روبرو شود در نتیجه روند تامین مواد غذایی، سوخت و اقلام دیگر در این کشور با مشکل مواجه شده است.

پیش از این شرکت‌های بریتیش پترولیوم (BP) و اسو (Esso) تعداد زیادی از پمپ بنزین‌ها را به علت کمبود تانکر‌های کافی برای انتقال بنزین به پمپ بنزین‌ها تعطیل کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران سوخت شیوع کرونا اتحادیه اروپا خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!

تین نیوز

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور گفت: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می کنند رانندگان افغان در ایران به راحتی سوخت دریافت می کنند و می توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آنها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن، از راننده ایرانی سوخت بیشتری دریافت می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید جلال موسوی درباره اعتراض برخی از کامیونداران اظهار داشت: اعتراض اخیر کامیونداران محدود و خودجوش بوده و اطلاعی از جزییات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشکلات نبوده است اما آنچه که مشخص بوده، این است که منشا اصلی این اعتراضات و نارضایتی ها موضوع سوخت است.

موسوی تاکید کرد: هرچند با اینگونه نارضایتی ها در قالب اعتراض و اعتصابات مخالف هستم اما باید به این نکته هم توجه داشت که اعلام اعتراض کامیون داران و رانندگان کامیون از کانال های رسمی هم به جایی نرسیده و از مذاکرات با متولیان به نتیجه ای نرسیدیم و نمی توان به هر راننده ای که به حق معترض است برچسب اراذل و ضد انقلاب زد.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر افزایش کرایه حمل بار و حق توقف هستیم اما به نتیجه ای نرسیدیم، گفت: می گویند با افزایش کرایه حمل و افزایش دستمزد تورم بالا می رود اما مگر افزایش جزیی کرایه حمل بار و دستمزد راننده چقدر بر روی تورم تاثیر می گذارد؟ آن عامل مهم و موثر در افزایش نرخ تورم، نرخ دلار است که همواره در حال افزایش بوده نه افزایش جزیی دستمزد راننده کامیون.

موسوی با اشاره به افزایش هزینه های رانندگان ادامه داد: اردیبهشت ماه سال گذشته یک جفت لاستیک را 24 میلیون و 500 هزار تومان می خریدیم اما در همان سال گذشته در اسفند ماه قیمت همین لاستیک به 32 میلیون و 800 هزار تومان رسید این در حالی است که نرخ کرایه نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش بار کمتر هم شد.

وی با بیان اینکه از همان دو سال گذشته که پایه سوخت 2000 لیتر را قطع کردند، اعتراض و گلایه های رانندگان شروع شد، اظهار داشت: با قطع پایه سوخت، میزان ارایه سوخت را پیمایش اعلام کردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نکردند. برای مثال در مسیر حمل بار اراک تهران در سمنان بارگیری می شود اما سمنان در بارنامه ثبت نمی شود و آن مسیر برای راننده محاسبه نمی شود و این میزان سوخت در پیمایش نمی آید.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور با تاکید بر راینکه راننده کامیون ها گازوییل فروش و قاچاقچی سوخت نیستند، گفت: پیشنهاد برگشت پایه سوخت را داده ایم و اگر راننده ای این پایه را تا اخر ماه مصرف نکرد آن را باطل کنند اما می گویند رانندگان مابقی را می فروشند اما این ادعا صحت ندارد مگر چند راننده گازوییل می فروشد که باعث افزایش قاچاق سوخت شود چرا به جای این موضوع جلوی قاچاق سیستم یافته سوخت را نمی گیرند؟

موسوی افزود: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می کنند رانندگان افغان در ایران به راحتی سوخت دریافت می کنند و می توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آنها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن سوخت از راننده ایرانی، سوخت بیشتری دریافت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟