Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@20:56:05 GMT

آغاز به کار بی حاشیه رمزارزها از اول مهر

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۶۴۵۰

سخنگوی صنعت برق گفت: شروع فعالیت رمزارزها از اول مهر ماه به دلیل کاهش مصرف برق در بخش خانگی مشکلی برای تامین برق کشور به وجود نیاورده است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف برق خانگی حدود ۲.۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما  بیش از هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت نیرو رمزارزهایی که مجوز دارند می توانند فعالیت داشته باشند و این موضوع مشکلی در تامین برق به جود نیاورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برآورد می شود که حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاوات رمزارز مجاز تا کنون فعال شده و مشکلی برای تامین برق ایجاد نکرده است، گفت: حدود  ۳۰۰ مگاوات رمزارز مجاز وجود دارد که حدود ۶۰ تا ۷۰ در صد آن ها وارد مدار هستند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز ۲۱۸ هزار دستگاه کشف و جمع‌آوری شده که میزان مصرف آنها معادل یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه برخورد با این نوع مراکز از دستور کار خارج نخواهد شد، اظهار کرد: این نوع مراکز در صورت شناسایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته و دستگاه‌های آنان جمع آوری شده و تا تعیین تکلیف نهایی باقی خواهند ماند. پرونده این مراکز به قوه قضائیه داده می‌شود تا در آنجا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها نیز، اظهار کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در حال تامین سوخت هستیم و مشکلی وجود ندارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی