Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@22:40:14 GMT

پیامک‌های تبلیغاتی چطور حذف می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۶۸۴۸

پیامک‌های تبلیغاتی چطور حذف می‌شوند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، کاربران برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند از سامانه ۱۹۵ یا شماره‌گیری کد #۸۰۰* استفاده کنند و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۵ هزار و ۱۲۰ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112758 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز پیامک های تبلیغاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند

رییس پلیس فتا استان ایلام گفت: پیامک‌هایی با عناوین «حکم جلب شما صادر شد»، «شکایت از شما»، «کالا برگ الکترونیک» و «ابلاغیه قضایی»، در بین شهروندان استان ایلام به صورت انبوه در حال انتشار است.

سرهنگ علیرضا یعقوبی توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک حاوی لینک با عناوین مذکور، بدون هیچ اقدامی حذف شود.

وی افزود: این پیامک‌ها با سرشماره شخصی ارسالی می‌شوند که نشان دهنده جعلی بودن آنها است و به قصد کلاهبرداری انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • مرکزی| مهمانان ناخوانده‌ای به نام «پیامک‌های تبلیغاتی»
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • حکم جلب شما صادر شد
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است