Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

خبرگزاری میزان - کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.

فصل ۲۲، زیرکی فرمانده

پس از عبور نیرو‌ها از کانال اول و سه ردیف سیم خاردار‌های حلقوی عبور از میدان مین حدوداً با عرض ۱۰ متر شروع شد و تخریبچی‌ها شروع به باز کردن معابر کردند و قرار شد گروهبان دوم از گردان کمیل از معبر باز شده عبور کرده و خود را به کانال دوم برسانند و آن‌ها باید در آنجا پل دیگری را بر روی کانال قرار دهند تا بقیه نیرو‌های گروه اول و گروهان سوم نیز از آن عبور کنند.   درست هنگام عبور از معبر میدان مین و بین کانال اول و دوم بود که ناگهان مرور زده شد و به یک‌باره تیربار‌های دشمن فعال شد و شروع به شلیک کردند، به خاطر آتش دشمن تعدادی از بچه‌ها که داخل معبر بودند زخمی و شهید شدند و تعدادی هم به طرفین دبیران و وارد میدان می‌شده بر روی زمین رفتند و تعدادی هم توانستند در میدان آتش سنگین دشمن خود را به کانال دوم برسانند و داخل شوند.     ثابت نیا خوب به حوادث اطراف خود دقت می‌کرد گروهان سوم را عقب‌تر نگه‌داشته بود تا گروهان دوم از کانال دوم عبور کند و در این لحظه متوجه شد که باید کار مهمی انجام دهد، ثابت نیا به معاونش برادر بنکدار گفت: اگر این‌طور بخواهیم در زیر آتش شدید دشمن معبر بزنیم و از میدان‌های مین که در مسیر من هست عبور کنیم همه گردان قبل از رسیدن به هدف شهید می‌شوند.   بعد ادامه داد که بعثی‌ها حتماً از پاسگاه الرشید عراق به سمت تپه‌های دوقلو معبر زده‌اند و از آن مسیر نیرو‌های خود را پشتیبانی می‌کند و نیرو‌ها را تا قبل از اینکه هوا روشن شود از آن عبور دهیم و ثابت یا برای پیدا کردن موارد دشمن از بقیه جدا شد و فرمانده با زیرکی و درایت توانست معبر دشمن را شناسایی کند.   این معبر در واقع همان معبری بود که دشمن از آن برای انتقال نیرو‌های کمین خود و پشتیبانی آن‌ها به تپه‌های دوقلو استفاده می‌کرد و پس از شناسایی معبر ثابت نیا با بنکدار تماس گرفت و از او خواست تا نیرو‌ها را حرکت دهد و نیرو‌ها با همان آدرسی که فرموده به کمک دار داده بود رفتند و آن‌ها از معبر بعثی‌ها عبور کردند و خود را به کانال دوم رساندند.     کانال دوم در حد فاصل پاسگاه صفریه تا پاسگاه طاووسیه ایران حفرشده بود و تعداد کانال‌های فرعی نیز از آن کانال برای گمراه کردن نیرو‌های ایرانی منشعب شده بود و این کانال ۴ متر عرض و ۳ متر عمق داشته و داخلش بر سیم‌خاردار حلقوی بود و البته دشمن قبل از عملیات و هنگام حفر کانال‌ها خیلی سریع اقدام جابجایی خاک آن‌ها کرده بود.   آن‌ها به خوبی می‌دانستند که اگر خاک کانادا را جابجا نکند خاکریزی درست می‌شود و وقتی نیرو‌های ایرانی به خاکریز برسند دیگر عقب راندنشان ممکن نیست و به هر صورت با درایت برادر ثابت یا راه بسیار خوبی برای رسیدن به کانال دوم پیدا شد و ما به‌دوراز آتش دشمن خودمان را به این کانال رساندیم و کارمندی که بعد‌ها به نام کانال کمیل مشهور شد.   بیشتر بخوانید: استقرار نزاجا در کل مرز ایران و افغانستان/ بازگشت مرزنشینان منطقه نهبندان به زندگی عادی نماینده ولی‌فقیه در سپاه: طرح شهید سلیمانی نقش تعیین‌کننده‌ای برای مقابله با کرونا ایفا می‌کند دفاع مقدس؛ شاخص ناب جبهه مقاومت/ نگاهی به سرچشمه قدرت امروز ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید ابراهیم هادی دفاع مقدس کانال کمیل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهید ابراهیم هادی دفاع مقدس کانال کمیل کانال دوم کانال کمیل دفاع مقدس نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

 علی سالاروند با اشاره به اضافه شدن سه پاسگاه محیط‌بانی به پاسگاه‌های استان لرستان گفت: امسال یک پاسگاه محیط‌بانی در منطقه تشکن در جنوب سفیدکوه خرم‌آباد، یک پاسگاه در شهرستان سلسله (ورودی گرین) و یک پاسگاه نیز در قالی‌کوه الیگودرز افتتاح می‌شود.

وی افزود: پاسگاه سفیدکوه و سلسله در نیمه اول سال و پاسگاه قالی‌کوه نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه پاسگاه محیط‌بانی سلسله هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: پاسگاه تشکن یا پیرشمس‌الدین نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سالاروند با اشاره با اینکه پاسگاه قالی‌کوه در منطقه بزنوید الیگودرز واقع شده که هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در شاداب کوه نیز به یک پاسگاه محیط‌بانی نیاز داریم تا شبکه پاسگاهی استان تکمیل شود.

وی بیان کرد: لرستان هم اکنون ۱۵ پاسگاه ثابت محیط‌بانی دارد که با افتتاح سه پاسگاه خرم آباد، سلسله و الیگودرز و همچنین ساخت پاسگاه شاداب کوه تعداد پاسگاه‌های ثابت به ۱۹ مورد می‌رسد و دو پاسگاه سیار نیز در استان فعالیت دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)