Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@16:27:25 GMT

چطور نگرانی مالی کمتری داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۴۴۵

یکی از دغدغه‌های این روز‌های خیلی از مردم در شرایط اقتصادی پر نوسان، «نگرانی مالی» است، اما چقدر از این نگرانی‌ها واقعی است؟

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: در زندگی همه ما پیش آمده که مشکلات مالی باعث آسیب رساندن به روح و روانمان شده است بخصوص این روز‌ها که شرایط اقتصادی سخت‌تر شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها یا تعطیل یا دچار رکود شده است؛ بنابراین در این ایام زیاد می‌بینیم افرادی را که دچار بحران مالی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ اشتباه رایجی که منجر به مشکلات مالی می‌شود.

اما برخی افراد هم هستند که بدون بحران مالی و تنها با ضربه‌های کوچک یا افت و خیز‌هایی نگرانی مالی زیادی پیدا می‌کنند؛ بنابراین نگرانی مالی با بحران و مشکل مالی متفاوت است. یک زمان ممکن است شما به دلیل برگشت خوردن چکتان دچار مشکل مالی شوید، اما زمان دیگر تنها با یک تفاوت کوچک در حساب بانکی‌تان دچار نگرانی مالی شوید و تصورات ترسناکی از آینده زندگی‌تان برای خود ببینید.

مثال دیگر مشکل مالی این است که به دلیل بی‌پولی نتوانید از پس قسط‌هایتان بر بیایید، اما نگرانی مالی این است که اگر فرزند شما بزرگ شد و شما نتوانستید خرج دانشگاه یا ازدواج او را بدهید، چکار باید بکنید!

حتی افرادی که با آگاهی‌های اندکی پول در بازار بورس می‌گذارند با هر افت و خیزی دچار نگرانی مالی زیاد می‌شوند و حتی گاه دیده می‌شود که بعضی از آن‌ها دچار بیماری‌های روحی یا جسمی می‌شوند. پس اینجا مشخص می‌شود که نگرانی‌ها مالی به طرز فکر و رفتار افراد باز می‌گردد تا بحران‌هایی که به لحاظ اقتصادی در زندگی با آن مواجه می‌شوند.

حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چطور می‌توانید این نگرانی‌ها را کاهش دهید و آیا اصلا می‌توان آن‌ها را رفع کرد؟

چند سوال اساسی از خود بپرسید

برای این‌که بتوانید از شر نگرانی‌های مالی خلاص شوید و ذهنتان را دسته‌بندی کنید چند سوال مهم می‌بایست از خود بپرسید:

۱-پولم را برای چه چیز نیاز دارم و دقیقا چه چیز برایم اهمیت دارد؟ گاه افراد پولشان را بدون برنامه‌ریزی درست و بی‌هدف خرج می‌کنند و بعد هم دچار نگرانی مالی می‌شوند.

۲-برای انجام دادن آن کار به چقدر پول نیاز دارم؟ این‌که دقیقا بدانیم به چه میزان پول برای هدفمان نیاز داریم، بخشی از مشکل ذهنی ما را رفع می‌کند.

۳-به نظر شما بهترین راه بدست آوردن پول چیست؟ گاه مشکل ما برای رفع نگرانی‌های ذهنی، تعیین حد و حدود ارزش‌هاست. ارزش‌ها و حد و مرز‌های ما مشخص می‌کند که از چه طریقی می‌بایست پول دربیاوریم پس از بابت مسائل دیگر نگران نباشیم.

۴-مسئولیت‌های ما در قبال دیگران چیست؟ بعضی مواقع هم این مسئولیت‌های زیاد نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد بهتر است تکلیف خودمان را در این زمینه هم روشن کنیم.

نیاز‌ها و خواسته‌های خود را بشناسید

هر یک از ما برای تامین مایحتاجمان یک میزان نیاز و یک میزان هم علایق داریم که این‌ها را می‌بایست برای دچار نشدن به بحران مالی تفکیک و اولویت‌بندی کنیم گاه چاره‌ای نیست تا به ضروریات اکتفا کنیم مثل این‌که خرید کیف و کفش جدید را به خاطر پرداخت شهریه دانشگاه به تعویق بیندازیم.

با اعتدال زندگی کردن به معنی پایین آوردن سطح زندگی نیست درست است که فرهنگ مادی امروز نیاز‌ها و خواسته‌های ما را افزایش داده، اما پس‌انداز کردن نیز راه مطمئنی برای بهبود وضعیت مالی و از بین بردن استرس می‌تواند باشد.

طرز فکرتان را نسبت به پول تغییر دهید

برخی تصور می‌کنند پول خوشبختی می‌آورد، شاید این جمله تکراری باشد، اما واقعیت این است که با یک زندگی متوسط و امکانات معمولی هم می‌توان از داشته‌ها لذت برد، اما اگر همیشه به این فکر کنیم که با این سطح زندگی نمی‌توانیم، خوشحال باشیم همیشه نگران هستیم.

برخی هم همیشه دچار این خطا هستند که تصور می‌کنند همین‌هایی که دارند به زودی از دست می‌دهند اگر چنین طرز فکری داشته باشید، مطمئن باشید وضعیت اقتصادی‌تان بهتر نخواهد شد. باید قدر داشته‌ها را دانست و به خاطر مسائلی غیر از مادیات، چون خانواده و معنویات هم خدا را شکر کرد. رسیدن به چنین طرز فکری ساده نیست، اما شدنی است. کمک به افراد نیازمند در کاهش نگرانی مالی خیلی موثر است حتی اگر یک وضع متوسط هم داشته باشیم، بخشش و کمک به دیگران در زندگی اثرگذار است.

خرید قسطی را رها کنید

یکی از راه‌های رهایی از نگرانی‌های مالی، دوری از بدهی و خرید با چک و سفته و قسط است. البته گاه برخی وام‌ها مثل وام مسکن یا دانشجویی را نمی‌توان رها کرد، اما برخی دیگر اقساط که ضروری هم نیستند، شرایط مالی را دچار مشکل می‌کنند.

برای شرایط ماهیانه‌تان برنامه‌ریزی کنید

اهداف بلند و کوتاه خود را تعیین کنید و براساس آن هزینه کنید همین باعث کاهش نگرانی شما می‌شود. همینطور کف هزینه‌های ماهیانه خود را بدانید تا در آخر ماه نگویید نمی‌دانم چرا بی‌پول شدم یا دچار مشکل شدم؟

زمانی که دچار استرس مالی می‌شوید بهتر است چشمانتان را ببندید و نفس عمیق بکشید و از خود بپرسید چه کار‌هایی برای تامین هزینه‌ها در چند ساعت آینده می‌توانم بکنم. چقدر نگرانی‌های من قابل قبول و واقعی هستند و چقدر بی‌منطق و بی‌خود هستند؟

قانون «۹۰-۱۰» چیست

۱۰ درصد آن چیزی است که اتفاق می‌افتد و ۹۰ درصد اتفاق نمی‌افتد پس نگرانی شما برای آینده بی‌دلیل است همیشه این را به خود بگویید ۹۹ درصد نگرانی‌هایم هیچ وقت رخ نمی‌دهند بنابراین به نداشتن پول در آینده فکر نکنید. اینطور فکر کنید که چطور می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید و در نهایت به خداوند توکل کنید.

نگرانی چه به روز شما می‌آورد؟

به یاد داشته باشید که نگرانی قدرت ذهنی شما را از بین می‌برد، خلاقیت و تخیل را از شما می‌گیرد پس انرژی که می‌خواهید برای نگرانی بگذارید و هدر دهید به کر کردن بپردازید این‌که مدام نگران پول باشید، پول به سمت شما نمی‌آورد باید دست به کار شوید. هزینه‌هایتان را کاهش دهید، درآمدتان را زیاد کنید و قیمت‌ها را در نظر داشته باشید پس در نظر داشته باشید که شما به اندازه کافی پول دارید.

بیشتر بخوانید: حقایقی باورنکردنی درباره چپ دست ها! +اینفوگرافی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبار اقتصادی ترفندها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی ترفندها نگرانی مالی داشته باشید نگرانی ها مشکل ما طرز فکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این مطلب دو راهکار بسیار خوب برای از بین بردن انگل‌های روده به شما توصیه می‌کنیم که با استفاده از سیر و تخم کدو انجام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خوردن کدام غذاها خستگی را برطرف می‌کند

سیر و تخمه کدو از دوران باستان کاربرد دارویی داشته و اثرگذاری‌شان ثابت شده است. فقط کافیست صبور باشید و چند عادت را تغییر دهید تا متوجه بهبودهای قابل توجهی در سلامتی خود شوید.

از کجا بدانیم انگل داریم؟

گاهی به سختی می‌توانیم متوجه شویم دچار انگل روده هستیم. هر چند انگل خیلی بیشتر از آنچه تصور کنید شایع است اما علائم آن به راحتی با علائم دیگر عوارض اشتباه گرفته می‌شود. بارزترین علامت‌های انگل روده شامل موارد زیر می‌شود:

. اختلال در اشتها (بی‌دلیل بی‌اشتها بودن یا اشتهای زیاد داشتن)
. پف چشم‌ها
. اضطراب و بیقراری
. خارش مقعد
. سردرد
. گشاد شدن مردمک چشم
. اختلالات گوارشی (یبوست و اسهال)
. بیخوابی بی‌دلیل
. خستگی
. تورم غدد لنفاوی
. دهیدراته شدن بدن
. شکم درد

کودکان هم می‌توانند به انگل روده دچار شوند و تشخیص آن در کودکان سخت‌تر هم هست. در مورد بچه‌ها باید دقیق باشید، خصوصا اگر نوک بینی یا مقعد خود را می‌خارانند و اگر متوجه شدید بدون دلیل خاصی بیش از حد معمول بیقرارند.


چرا به انگل روده دچار می‌شویم؟

دلیل اصلی ظاهر شدن انگل روده، مصرف آب یا غذای آلوده است. انگل در اثر عدم رعایت بهداشت فرد نیز به وجود می‌آید.

از طرفی دیگر در شرایط اسهال به دلیل آسیبی که به میکروبیوم روده وارد می‌شود، زمینه‌ی مساعدی برای تکثیر انگل‌ها فراهم می‌شود زیرا دفاع طبیعی در برابر انگل‌ها ضعیف شده است. در نهایت اگر حیوان خانگی دارید باید آن‌ها را هر ماه کرم‌زدایی کنید. دلیلش هم این است که انگل در تماس مستقیم به راحتی انتقال داده می‌شود و حیوانات خانگی هم معمولا انگل دارند.

سیر

سیر یک غذای دارویی است که به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل کرده و به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند. برای مبارزه با انگل روده نیز سیر بسیار مفید است. تنها مسئله بوی سیر است و این حقیقت که برخی از افراد نمی‌توانند سیر را خوب و راحت هضم کنند. پس بهترین راه مصرف سیر چیست؟

. موثرترین و ارزان‌ترین راه این است که سیر را خام بخورید.
. برای آن‌هایی که نمی‌توانند سیر را تحمل کنند، کپسول‌های عصاره سیر وجود دارند که در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسند.
. یک راه دیگر هم این است که با مقدار بسیار کمی سیر شروع کنید و کم کم این مقدار را بیشتر کنید تا تدریجا به سیر عادت نمایید.
. ضمنا خوب است به استفاده از سیر در غذاها عادت کنید تا بدن یاد بگیرد آن را خوب هضم کند.

تخمه کدو

تخمه کدو یکی از قدرتمندترین غذاها برای پیشگیری از انگل روده است. از راه‌های زیر می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید:
. تخم کدو را خام و بو نداده مصرف کنید، ترجیحا با معده خالی
. می‌توانید آن را آسیاب کرده و به عنوان ادویه به تمام غذاها اضافه کنید.

دیگر نکات

علاوه بر سیر و تخم کدو، توصیه‌هایی دیگری هم برای رها شدن از انگل روده وجود دارند. مثلا دست کم یک ماه از مصرف تمام غذاهای مضر پرهیز کنید و در این مورد جدی باشید! همچنین خوب است برای بازیابی میکروبیوم روده و درمان طبیعی اختلالات گوارش، مکمل مناسب مصرف کنید تا مزاجتان روزانه و نرمال کار کند. اگر دچار یبوست مزمن هستید بهترین کار این است که برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

موقتا مصرف قهوه و قند تصفیه شده و غلات تصفه شده را کنار بگذارید. بیشتر هویج و سیب‌زمینی شیرین و کدوحلوایی و غذاهایی که بتاکاروتن زیاد دارند مصرف کنید. غذاهای پروبیوتیک‌دار مانند ماست بیشتر بخورید. غذاهایی که حاوی ویتامین C و ویتامین‌های B‌ هستند بیشتر مصرف کنید و از خوردن گوشت خام بپرهیزید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229567 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • «گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد
  • نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!