Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@21:38:58 GMT

فرانسه: ادامه مذاکرات وین در اسرع وقت ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۴۶۷

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه دوشنبه گفت که پاریس از طالبان می‌خواهد که هرگونه ارتباط با سازمان‌های تروریستی را قطع کند.

وزیر خارجه فرانسه که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، افزود: «ادامه مذاکرت وین درباره احیای برجام در اسرع وقت ضروری است».

لودریان در این سخنرانی مدعی شد: «ایران نباید فکر کند که گذر زمان به نفع این کشور است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز حضور داشت، در گفت‌وگویی درباره زمان آغاز مذاکرات وین به منظور احیای برجام اظهار داشت: آنها دوست دارند بگویند بزودی یعنی چند ساعت و چند هفته.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بزودی یعنی به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود این اقدام را انجام خواهیم داد. 

وی گفت:‌ البته به طرف‌های اروپایی می‌گویم شما فراموش نکنید برخی از شما درباره SPV و اینستکس گفتید ظرف چند ماه آینده و بزودی این اتفاق رخ می‌دهد. تفاوت بزودی ایرانی با بزودی غربی خیلی زیاد است. بزودی از نظر ما یعنی در اولین فرصتی که بررسی‌‌هایمان تکمیل شود.

وزیر خارجه ایران افزود: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

 حسین امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها در آمریکا با بیان این‌که در حال بررسی پرونده مذاکراتی وین هستیم و بزودی مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، گفت: بر اساس رفتار عملی بایدن تصمیم می‌گیریم و پنجره فرصت برای همیشه باز نخواهد بود.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی دیگر از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست