Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@21:37:52 GMT

سال تحصیلی خوشمزه برای دانش آموزان !

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۵۳۳

 

 

سال تحصیلی خوشمزه برای دانش آموزان جالب است. دانش آموزان از سال تحصیلی خوشمزه برای دانش آموزان استقبال می کنند. سال تحصیلی خوشمزه برای دانش آموزان شروع خوبی برای آموزش است. 

 

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شروع فصل مدارس در گلاسکو و با اعلام شورای این شهر قرار است دانش آموزان ابتدایی و متوسطه در سراسر شهر از یک میان وعده صبحگاهی برای تکمیل وعده‌های غذایی مدرسه و حمایت از سلامت و رفاه کودکان و جوانان بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه که از اکتبر تا مارس ۲۰۲۲ اجرا می‌شود در سراسر مدارس ابتدایی و متوسطه از طریق سرمایه گذاری شورا و بودجه بازیابی شیوع کرونا توسط دولت اسکاتلند اجرا می‌شود. علاوه بر این همه دانش آموزان ابتدایی تا اوت سال آینده غذای رایگان جهانی دریافت می‌کنند.

همچنین قرار است برای میان وعده دانش آموزان اقلام متنوعی در نظر گرفته شود تا به همه کودکان ابتدایی یک میان وعده گرم و در مدارس راهنمایی برای همه جوانان واجد شرایط وعده‌های غذایی رایگان ارائه شود تا بیش از ۵۳ هزار دانش آموز گلاسکو این اقلام غذایی را دریافت کنند.

این برنامه در حالی اجرا می‌شود که طرح حمایت از تغذیه دانش آموزان بخشی از برنامه‌های کلی شورا برای بهبود ویروس کرونا در پی همه گیری است، اما همچنین مکمل برنامه غذایی در شهر گلاسکو برای تأمین منوهای غذایی در مدارس شهر است.

کریس کانینگهام، رئیس کمیسیون آموزش شورای شهر گلاسکو از این طرح استقبال کرده و امیدوار است کودکان و جوانان از مزایای اغذیه حمایتی که در روزهای مدرسه ارائه می‌شود، بهره مند شوند.

وی در این خصوص گفت: این برنامه راهی ایده آل برای ارائه میوه تازه به همه دانش آموزان ابتدایی و یک گزینه خوب و سالم در اواسط صبح به جوانان در مدارس راهنمایی و در ماه‌های پاییز و زمستان است، زمانی که همه ما به انرژی بیشتری نیاز داریم تا فعالیت‌هایمان را انجام دهیم. می‌دانم که این نیز کمک بزرگی برای خانواده‌های ما خواهد بود و به طور بالقوه مقداری پول برای سایر مخارج خانگی ذخیره می‌کند.

عضو شورای شهر گلاسکو تصریح کرد: مدت هاست که از مزایای وعده‌های غذایی بهداشتی برای خانواده‌های خود حمایت می‌کنیم و آنچه ما در حال بررسی آن هستیم این است که چگونه می‌توان این مهم را با اهداف برنامه غذایی شهر گلاسکو برای تأمین مواد مورد نیاز تولید محلی در مدارس مطابقت داد. ممکن است ما بتوانیم به ابتکارات غذایی در جامعه برای ارائه میوه در مدارس ابتدایی نگاه کنیم که به نوبه خود به طرح کاهش کربن ما کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: همه ۱۱ هزار دانش آموزان متوسطه شهر که از غذای رایگان در مدرسه برخوردار خواهند بود، می‌توانند هر روز در مدرسه خود از این غذای گرم و سالم استفاده کنند. میوه‌ها نیز قرار است سه شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها به مدارس ابتدایی تحویل داده شوند و تقریباً ۴۲ هزار دانش آموز ابتدایی وجود دارد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خشونت دانش آموز دانش آموزان سرمایه گذاری مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

به گزارش خبرآنلاین این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند. ۲۳۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901586

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا