Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، هورمون اُکسی توسین در ایجاد پیوندهای اجتماعی نقش دارد. برخی شواهد نشان می‌دهد که تغییرات ژنی که گیرنده اُکسی توسین را کد می‌کند ممکن است تفاوت‌های بین فردی در برخی رفتارها را در برداشته باشد.

اُکسی توسین به عنوان یک پیام رسان شیمیایی عمل می‌کند و نقش مهمی در بسیاری از رفتارهای انسانی از جمله برانگیختگی جنسی، شناخت، اعتماد، وابستگی عاشقانه و پیوند مادر و نوزاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مطالعه اخیر و در مقیاس کوچک، محققان دانشگاه ترنتو ایتالیا ارتباط بین گیرنده‌های اُکسی توسین، دلبستگی بزرگسالان و استفاده از رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند افرادی که دارای ژن خاصی هستند که گیرنده اُکسی توسین را کد می‌کند، افراد بیشتری را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

به گفته محققان، این مطالعه زمینه را برای تحقیقات آینده فراهم می‌کند تا درک بهتری از رابطه بین عوامل ژنتیکی و محیطی مؤثر بر جامعه پذیری افراد، به ویژه در زمینه آنلاین ایجاد کند.

در حالی که اُکسی توسین می‌تواند رفتارهای اجتماعی را ارتقا دهد، نقش آن بستگی به شرایط دارد. محققان تأکید کردند که اُکسی توسین در یک محیط امن ممکن است رفتارهای اجتماعی را ترویج دهد، در حالی که در یک محیط ناامن، ممکن است رفتارهای ضداجتماعی بیشتری را تشویق کند.

برخی شواهد نشان می‌دهد که تغییرات ژنی که گیرنده‌های اُکسی توسین را کد می‌کند- OXTR- همچنین می‌تواند بر نحوه تأثیر اکسی توسین بر رفتار تأثیر بگذارد.

مطالعات قبلی نشان داد که برخی OXTRها با حساسیت به استرس اجتماعی و احتمال افزایش حمایت هنگام ناراحتی ارتباط دارد.

یافته‌های تحقیق همچنین OXTR را در شرایط مختلف از جمله اختلالات خوردن، افسردگی و اختلالات عصبی-رشدی دخیل می‌داند.

فرضیه محققان این است که تعامل بین OXTR هر یک از شرکت کنندگان و سبک دلبستگی آنها بر تعداد پست‌ها و نسبت دنبال کنندگان به افرادی که آنها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 5314917

منبع: مهر

کلیدواژه: هورمون اکسی توسین اینستاگرام شبکه اجتماعی واکسن کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسن هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سرطان علیرضا زالی قارچ سیاه شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت های کرونایی اورولوژی ا کسی توسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس بسیج رسانه آران و بیدگل گفت: با توجه به فعالیت های بسیج رسانه شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد این دفتر به صورت مستقل در محل اداره ارشاد شهرستان افتتاح شد.

محمد رضا رحمتی افزود: پوشش اخبار و گزارش های مختلف با اعضای بسیج رسانه شهرستان در خبرگزاری های محلی و کشوری و همچنین همکاری در زمینه های مختلف فرهنگیو اجتماعی رسانه توسط خبرنگاران آران و بیدگل از جمله فعالیت های بسیج رسانه شهرستان بوده است.

 

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم