Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@11:04:20 GMT

مالیات در یک قدمی بیش از ۲۱ میلیون خانه

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۰۰۱

مالیات در یک قدمی بیش از ۲۱ میلیون خانه

آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند اطلاعات هویتی ۲۶ میلیون خانوار در سامانه املاک و اسکان وجود دارد که تا کنون ۴.۵ میلیون نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و سایر افراد اگر نسبت به درج اطلاعات سکونتی اقدام نکنند واحد آنها به عنوان خانه خالی تلقی و مشمول مالیات می‌شود.

 اطلاعات هویتی ۲۶ میلیون خانوار در سامانه املاک و اسکان وجود دارد که تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند و پیشنهاد تمدید این زمان تا پایان آذرماه هنوز به تصویب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تا کنون فقط ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اطلاعات سکونتی خود را درج کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت از سایر خانوارها برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اطمینان خاطر داد هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه، نه اعمال مالیات بلکه برنامه‌ریزی برای حوزه مسکن است. اما اگر افراد اطلاعات خود را درج نکنند واحد مسکونی‌شان به عنوان خانه خالی تلقی و برای اعمال مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ به خانوارها دوماه فرصت داده شد تا اطلاعات سکونتی و ملکی خود را درج کنند. اما همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری و موضوع کرونا باعث شد تا برخی خانوارها موفق به ثبت اطلاعات خود نشوند به همین دلیل فرصت نام نویسی تا پایان مهرماه تمدید شد.

از سال ۱۳۹۵ به بعد آماری در این زمینه مسکن وجود ندارد. به همین دلیل دولت و مجلس بر آن شدند تا از طریق سامانه املاک و اسکان، اطلاعات بخش مسکن در زمینه‌های ملکی، استیجاری، شهری و روستایی را به‌روز کنند. تعدد واحدهای مسکونی مورد نظر در این قانون نیست. صرفا اگر خالی است توصیه بر این است که پر شود. قانون چند هدف را دنبال می‌کند که اولین آن، اتصال کد ملی اعضای خانوار به کد پستی محل سکونت است. این موضوع می تواند به برنامه‌ریزی کلی کشور کمک کند.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ می‌گوید: خالی ماندن واحدهای مسکونی دولت را مجبور به  توسعه فیزیکی شهرها می‌کند که باید برای زیرساختهای آن بودجه صرف شود. بنابراین تلاش این است که حداکثر پوشش خانوارها را در واحدهای خالی داشته باشیم. بنابراین از نگاه کلی، ثبت نام در سامانه برای همه خانوارها مفید است.

البته سامانه املاک و اسکان در سال جاری طی چند مرحله با اختلالاتی مواجه شد. روز ۱۹ تیر سامانه برای چهار هفته متوقف و ۱۶ مردادماه بازگشایی شد. آخرین وقفه ایجاد شده نیز به ۱۰ شهریورماه برمی‌گردد. روز ۱۶ شهریورماه معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا خبر داد که قرار است در نسخه جدید آیتمهایی اضافه شود و ثبت نام راحت‌تر خواهد شد؛ محمود محمودزاده توضیح داد: گزینه‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که خانوارها می‌توانند موارد را تایید یا اصلاح کنند و زمان کمتری صرف خواهند کرد. برای استفاده از این سامانه باید از نسخه ۵۱ به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه ۵۱ به بعد مرورگر کروم استفاده کنید.

از طرف دیگر قانون ساز و کارهایی را در نظر گرفته است. یکی اینکه تمام معاملات اعم از رسمی و غیررسمی در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت شود. تمام خانوارها اعم از شهری، روستایی، مالک و مستاجر باید حتما محل سکونت و دارایی ملکی خود را ثبت کنند. جزئیات قانون در سامانه املاک و اسکان درج شده و هموطنان می‌توانند با علم بیشتر اطلاعات خود را ثبت کنند.

بسیاری از خدمات خانوار وابسته به کد یکتا است که توسط سامانه ارایه می‌شود. بدین ترتیب در صورت ثبت نام نکردن و نداشتن کد یکتا دستگاه‌ها نمی‌توانند خدمات خود مثل یارانه، گذرنامه، انشعابات، نقل و انتقال خودرو و ... را ارایه دهند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سامانه املاک و اسکان راه و شهرسازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره تیم ملی در یک قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران در مسیر قهرمانی آسیا هجده گل به ثمر رسانده، بیش از هر تیم دیگری در رقابت‌ها. اگر ایران را با قهرمانی‌هایش تعریف می‌کنند در کنار تعاریف متعددی که می‌شود، خط حمله زهرآگین و ترسناکش در طول تاریخ را هم یاد کرده‌اند. این بار، سعید احمدعباسی برحسب وظایف و ماموریتی که به او سپرده شده بار گلزنی تیم ملی را بر دوش کشیده و اکنون با هفت گل زده بهترین گلزن جام ملت‌ها و تیم ملی فوتسال بوده است. 

احمدعباسی نبوغ زیادی در آوار کردن دروازه‌ها دارد. او با استفاده از فیزیک‌بدنی که دقیقا برای چنین نقشی چکش خورده و ساخته شده به خوبی در نبردهای تن‌به‌تن موفق بوده و با توجه به سرعت پا به توپی که دارد به راحتی هر مدافع یا مدافعینی را کنار می‌زند و در نهایت قدرت فوق‌العاده‌اش در شوت‌زنی با هر دو پا، از سعید یک گلزن تمام عیار و ذاتی ساخته است.

مردی درشت اندام که به سادگی شانه‌های خود را بالا می‌اندازد، ستون می‌کند و توپ را به تور می‌کوبد. با این حال، یک ثبات کنجکاو و مسحورکننده در نحوه به ثمر رساندن گل هایش وجود دارد. تمامی گل‌های او در جام ملت‌های آسیا، خارج از باکس ( شش قدمی محوطه جریمه فوتسال ) به ثمر رسیده که اکثریت آن با پای تخصصی راست و به صورت شلیک غیر قابل مهار بوده است. یک گل او در دیدار با بحرین که در نگاه اول، گل زدن از آن منطقه و فاصله بعید به نظر می‌رسید، با پای چپ و در شرایطی که او را محاصره کرده بودند، موفق به گلزنی شد و همچنین دو گل دیگر را زمانی که تیم حریف به سیستم پاورپلی ( بازی با پنج نفر بدون دروازه‌بان) روی آورده بود از زمین خودی به ثمر رساند. ذهنی که زوایای و فضاها را قبل از رشد می‌بیند، ضعف‌های دفاعی حریف را بو می‌کشد و سرانجام گلزنی می‌کند.

چهار گل سعید احمدعباسی با ترفند ماهرانه فردی‌اش بوده است و خود او توپ را از حریف ربوده، دریبل زده و شلیک کرده. یک گل دیگر از روی نقطه پنالتی زده شد که مهار آن توسط دروازه‌بان غیرممکن بود. با این وصف اگر جام ملت‌ها را بدون سعید احمدعباسی تصور کنیم، تعداد گل‌های تیم‌ملی به هجده نمی‌رسید و چه بسا مسیر شاگردان شمسایی در راه قهرمانی بسیار پیچیده می‌شد.

جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا تا به اینجای مسابقات:
سعید احمد عباسی از ایران با هفت گل
مهدی کریمی از ایران با چهار گل
طارق زیاد از عراق با چهار گل

با توجه به حذف عراق، تنها رقیب جدی احمدعباسی برای کفش طلا مهدی کریمی دیگر ستاره ایرانی به شمار می‌رود. مگر اینکه محمد عثمان فوق ستاره سه گله تایلندی‌ها در نیمه نهایی و شاید فینال، معجزه کند.

تفکیک گل‌های سعید احمدعباسی در جام ملت‌های آسیا 2024:
دو گل به تیم ملی افغانستان
دو گل به تیم ملی بحرین
دو گل به تیم ملی کویت
یک گل به تیم ملی قرقیزستان

تیم ملی فوتسال ایران در حالی روز جمعه در نبرد نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ازبکستان خواهد رفت که سعید احمدعباسی برابر ازبک‌ها سه بار به میدان رفته است. دو بازی دوستانه و یک جدال در جام جهانی و مجموعا هفت مرتبه موفق به گلزنی شده است. 2 دبل در دوئل های تدارکاتی و یک هتریک در آوردگاه جهانی که ازبک‌ها را میخکوب کرد.

دیگر خبرها

  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • سیتیزن‌ها در یک قدمی صدر / دی‌زربی در خانه گلباران شد!
  • ستاره تیم ملی در یک قدمی آقای گلی جام ملت‌ها
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)