Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نزدیکان بیت علامه حسن‌زاده آملی جزئیات کامل از روند بیماری، چگونگی درمان تا احیای ناموفق قلبی معظم‌له که منجر به ارتحال آن عالم وارسته بوده است، را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، محسن آسوری شب گذشته در مراسم شب وداع با پیکر پاک علامه ذوفنون و سالک توحیدی آیت‌الله حسن‌زاده آملی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه تبرستان، اظهار کرد: زبان از توصیف و بیان فضائل علامه حسن‌زاده آملی واقعاً ناتوان و قاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید بسیار افسوس و حسرت خود که این سرمایه گرانبها و ارزشمند دینی، معنوی و عرفانی را از دست دادیم زیرا معظم‌له همیشه منبع خیر بوده و پدر بزرگوار و دلسوز برای همه مردم بودند.

آسوری در تشریح بیماری علامه حسن‌زاده آملی تصریح کرد: حدود دو ماه است که بیماری معظم‌له با توجه به سابقه بیماری قلبی، ناراحتی کلیوی و دیابت شدت گرفت و حتی در یک مرحله اقدامات درمانی مؤثر واقع شده و منجر به بهبودی حال آن عالم وارسته شد.

وی ادامه داد: بعد از سه هفته بهبودی متأسفانه طی سه روز گذشته قبل ارتحال، بیماری قلبی حضرت علامه دوباره تشدید شد و در روز اتفاق ناگوار رحلت آن عالم فرزانه همراه با سکته قلبی بود تا کار به دلیل اختلال در قلب، ریه و کلیه سخت شود و مجبور شدیم ظهر روز شنبه آیت‌الله حسن‌زاده در بیمارستان امام رضا (ع) آمل بستری شده و با مقداری کاهش هوشیاری هم همراه شوند.

آسوری با اعلام اینکه پس از تلاش‌های چشمگیر کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع) اقدامات درمانی لازم آغاز شده بود، گفت: در حالی که علائم حیاتی معظم‌له رو به بهبود بود متأسفانه ساعت ۲۰ و ۴۷ دقیقه آیت‌الله حسن‌زاده دچار ایست تنفسی شدند، عملیات احیا با موفقیت انجام شده و بهبود پیدا کرد ولی دوباره ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه همان شب ایست قلبی دوم ایجاد شد، متأسفانه احیا مؤثر واقع نشد و حدود ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه عملیات احیا متوقف شد و این عالم فرزانه جهان اسلام به ملکوت اعلا پیوستند.

وی با بیان اینکه جهان تشییع و دنیای اسلام داغدار این مصیبت عظما است، یادآور شد: ولی خدا، ولی همه مردم و ملت‌ها است ما با نهایت تأسف ولی خدا، معلم عصر، علامه دهر و علامه ذوفنون را دیگر در بین خود نداریم.

آسوری با قدردانی از تلاش‌های تیم پرستاری، پزشکی و همه نیروهای بیمارستان امام رضا (ع)، بیان کرد: باید از تلاش‌های شبانه‌روزی تیم پزشکی و درمان معظم‌له در طول ایام بیماری و مشاوره‌های فراوان آنها سپاسگزاری شود.

وی با اشاره به خاطرات متعدد از حضرت علامه حسن‌زاده آملی از گذشته تاکنون و حتی زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: ایشان بسیار به حرف کادر پزشکی گوش می‌دادند و تابع بودند حتی در زمان شیوع کرونا به شدت رعایت همه جانبه داشتند، تزریق واکسن داشتند، از منزل بسیار کم خارج می‌شدند و در صورت لزوم برای خروج از منزل حتماً ماسک استفاده می‌کردند، فاصله‌ها مراعات کرده و تبعیت ایشان از روال پزشکی بسیار جالب و درس‌آموز بود.

منبع: فارس

کد خبر 525232

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علامه حسن زاده آملی علامه حسن زاده آملی درگذشت آیت الله حسن زاده آملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق علامه حسن زاده آملی معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در مراسم بین‌المللی «همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان» گفت: تسلط و قدرت رسانه‌های اسرائیل نتوانست مانع بیداری مردم جهان و دریافت حقیقت شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بین‌المللی «همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان» ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور سفیران کشور‌های کوبا، ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از استادان و صاحب نظران مسائل سیاسی، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.


دکتر معتمدی در این مراسم با بیان اینکه ارتباط ما با سفیران اسپانیایی و پرتغالی زبان در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است، افزود: امروز توجه به موضوع غزه در صحنه بین‌المللی در حال رقم خوردن است و تجاوز اسرائیل به مردم غزه و کشتار غیرمتعارف و نسل‌کشی مردم غزه اتفاقی است که باعث جریحه‌دار شدن وجدان مردم و نگاه جهانیان نسبت به این موضوع شده است.


وی ادامه اد: امروز نه تنها در فضای عمومی بلکه در دانشگاه‌ها نیز حرکات اعتراضی از سوی دانشگاهیان انجام شده است. امروز در کشور‌های متعددی، دانشگاهیان تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌هایی که با رژیم صهیونیستی داشتند را بازنگری می‌کنند و ارتباطات خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.


رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ روز است که مردم غزه در زیر شدیدترین رفتار‌های وحشیانه رژیم اشغالگر فلسطین قرار گرفته اند و امروز به صورت آشکار، در منطقه نسل‌کشی اتفاق می‌افتد و شرافت و وجدان‌های آگاه و حقیقت‌طلب جریحه‌دار شده است.


وی با بیان اینکه اعتراضات در اروپا، آسیا و کشور‌های مختلف نشان از نقش ضعیف سازمان‌های بین‌المللی دارد که آن‌ها نمی‌توانند به مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کنند، خاطر نشان کرد: اسرائیل در حالی به جنایات خود ادامه می‌دهد که به نوعی مطمئن است با حق وتو و اعمال نفوذی که از سوی آمریکا دارد، مانع از محکومیتش در جوامع بین‌المللی می‌شود.


دکر معتمدی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا واکنش مناسبی نسبت به این موضوع نشان داد و این نسل‌کشی را محکوم کرد. در آموزه‌های اسلامی بر دفاع از انسان‌های مظلوم است تاکید شده است. امام علی (ع) رهبر شیعیان فرمودند: دشمن ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید.


وی گفت: امروز بیداری و موج گسترده‌ای که در دنیا علیه ظلم اسرائیل به راه افتاده است، نشان می‌دهد قدرت و تسلط رسانه‌های اسرائیل نتوانسته مانع از دریافت حقیقت شود.

دیگر خبرها

  • حضور ناموفق دلار در کانال ۶۰/ سیگنال مو‌رد نظر به بازار مخابره نشد
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود