Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@23:58:31 GMT

حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۴۹۲

حرکت کاروان نظامی ترکیه به سوی شمال غرب سوریه

شبکه خبری المیادین دوشنبه شب گزارش داد که یک کاروان نظامی ترکیه‌ای به سوی ادلب و اطراف آن در شمال غرب سوریه حرکت کرده است.

به گزارش ایمنا، حرکت کاروان نظامی ترکیه به اطراف ادلب ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که فیصل المقداد وزیر امورخارجه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خروج فوری نظامیان غیر قانونی از خاک کشورش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المقداد که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، افزود: هر گونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، غیر قانونی است و نقض فاحش حقوق بین‌الملل به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اشغال اراضی سوریه و سرقت منابع ملت ما باید فوراً و بدون قید و شرط پایان یابد.

المقداد درباره حمایت‌های ترکیه از تروریست‌ها گفت: نظام ترکیه همچنان به حمایت از تروریسم در ادلب ادامه می‌دهد و آن را به مخزن تروریست‌های خارجی تبدیل کرده است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات - سوم شهریورماه ۹۵ تا نهم فروردین‌ماه ۹۶) و عملیات شاخه زیتون -۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین‌ماه ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525237

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واشنگتن سوریه آنکارا ترکیه کاروان نظامی ترکیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رسانه های رژیم صهیونیستی از عملیات جدیدی حزب الله خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک المطله در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن رزمندگان مقاومت مرکز المطله و تجهیزات جاسوسی آنرا هدف قرار داده و تلفات قطعی به آنها وارد کردند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از حمله توپخانه ای به الناقوره، مروحین، مطموره و حنین در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6096643

دیگر خبرها

  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران