Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بخشی از هویت تمدنی ایران در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت همه شهدا و رزمندگات رقم خورد، مقاومتی که برای همه سرزمین‌ها الگو شد.

فرهاد اسماعیلی سه‌شنبه ٦ مهرماه در آیین استانی زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد دالکی ناحیه یک شیراز برگزار شد، گفت: مقاومت در تمام فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تمدن ها یک مفهوم مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مقاومت در برابر حوادث، بلایای طبیعی و در برابر تجاوزات با هدف دفاع از مرز و بوم و شرف و ناموس معنا پیدا می‌کند، افزود: از این رو مقاومت ارزشمند و مورد احترام است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر این نکته که بخشی از هویت هر تاریخ و تمدنی از مقاومتی نشات می‌گیرد که در آن تمدن رخ داده است، گفت: افرادی که در برابر تجاوزات حوادث مقاومت کرده‌اند نیز در همه فرهنگ‌ها تبدیل به اسطوره‌های آن تمدن شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: در سرزمین ما هم از تاریخ کهن تاکنون افرادی سنبل مقاومت در برابر تجازوات دشمن شده‌اند و در واقع تاریخ ما پر از مقاومت‌هایی است که بخشی از هویت مان را رقم زده است.دفاع مقدس نیز از جمله این مقاومت‌هاست که بی‌نظیر است و مدل مخصوص به خود دارد.

او اضافه کرد: دفاع مقدس ما در حالی رقم خورد که همه قدرت‌های مستکبر که احساس می‌کردند غرورشان شکسته شده با تمام توان و امکانات وارد جنگ شدند اما مقاومت شهدا و رزمندگان در برابر این تجاوز به نمادی از ایثار بدل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس جانانه از همه مال و دارایی خود گذشتند تا سرزمین، شرف، اعتقادات و آیین ما را از حمله و نابودی نجات دهند.

اسماعیلی اظهار کرد: البته این فرهنگ غنی، ریشه در قیام امام حسین(ع) دارد، چرا که در امتداد آن بود.

او با تاکید بر لزوم حفظ مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی، بیان کرد: اکنون که در دوران تمدن سازی قرار داریم تقویت اینگونه مولفه‌ها و انتقال آن به نسل جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا این فرهنگ باید در نظام تعلیم و تربیت و جامعه رشد و نمو کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: مقاومت در برایر هجمه و تجاوز به دفاع مقدس ختم نشده و به اشکال مختلف خود را نشان داده و حتی در فضای مجازی شاهد عرصه جنگ هستیم و باز هم باید ایثار کنیم.

اسماعیلی که معتقد است که ایثارگری و مقاومت اگر در تمدنی وجود نداشته باشد، پایان آن رقم خواهد خورد، گفت: وقتی وارد زندگی شخصی و کاری شهدا می‌شویم با تفاوت‌هایی شاخص نسبت به افراد عادی مواجه می‌شویم.

او با بیان اینکه هجمه و حمله هیچگاه تمام نمی‌شود و در هر مقطعی به روشی ادامه می‌یابد، عنوان کرد: طی هشت سال دفاع مقدس ٢٨٠٠ شهید دانش آموز و نزدیک به ٥٠٠ معلم شهید در استان فارس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.همچنین ۴۴۶  جانباز و ٢١ معلم آزاده فارس امروز از افتخارات آموزش و پرورش استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرهاد اسماعیلی دوران دفاع مقدس آموزش وپرورش فارس هفته دفاع مقدس مدیرکل آموزش و پرورش فارس بخشی از هویت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود

دریافت 257 MB

محمد تقی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ریزی ها لازم برای استقبال و تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری) در گناوه با برگزاری نشست‌های مختلف انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: این شهید والامقام جمعه شب در مسجد امیرالمومنین با برگزاری برنامه ویژه همراه با سخنرانی و مداحی استقبال خواهد شد.

همچنین بعد از ظهر روز شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تجدید میثاق و وداع با شهید در مصلی جمعه برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر این شهید والامقام تا گلزار مطهر شهدای گناوه بر دستان مردم قدرشناس شهرستان تشییع خواهد شد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام خاکسپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6094567

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی