Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت‌دهی کنند، گفت: یکی از خطرهای شفافیت آرا افزایش تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان است.

سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در گفتگو با امتداد با اشاره به تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آئین نامه داخلی گفت: شفافیت یک مطالبه عمومی برای دستگاه‌های اجرایی و مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تسهیل صدور مجوزها در همین راستا تدوین شده است که به ایجاد شفافیت در دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت آرا با رای خوبی در مجلس تصویب خواهد شد، افزود: عده‌ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت‌دهی کنند. در موضوعات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی، پیام‌هایی را به صورت سازمان یافته به نمایندگان ارسال می‌کنند تا رای نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند. مشابهت این پیام‌ها نشان دهنده سازماندهی آنها از طرف اصحاب قدرت و ثروت است.

یزدی خواه ادامه داد: یکی از خطرهای شفافیت آرا این است که تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان افزایش یابد.

نماینده مردم تهران گفت: برای جلوگیری از این گونه مشکلات باید سازوکاری اندیشیده شود. به عنوان مثال جلسات دولت و مصوبات آن به صورت کامل پخش نمی‌شود. فقط مصوبات مورد نیاز مردم منتشر می‌شود. رای اعتماد نمایندگان به وزرا نیز طبق آئین نامه داخلی مخفیانه است.

وی تصریح کرد: شفافیت آرا در تمام ابعاد قابل اجرا نیست اما باید در بخش هایی که قابل اجراست ساماندهی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: رای نمایندگان شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه سالیانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • دروغی بزرگ در طرح شفافیت مجلس
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟