Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از ابزارهای فرهنگی وهنری در انتقال ارزش‌ها و ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، از حمایت ویژه این وزارتخانه برای آثار تولیدی با موضوع دفاع مقدس به ویژه در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

محمد مهدی اسماعیلی  با گرامیداشت یاد شهدا و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: زبان هنر بهترین ابزار انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نوجوانان، جوانان نسل امروز و آیندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با تبیین و معرفی رشادت ها و الگوسازی از بزرگان شهید، سرداران و رزمندگان اسلام را نیازمند عزم همگانی، وحدت، هم‌صدایی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی عنوان و تاکید کرد: باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری در انتقال ارزش های دفاع مقدس استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال ایرنا در مورد برنامه ها و اولویت های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دولت سیزدهم به منظور استفاده از ظرفیت های فرهنگ و هنر و رسانه برای عینی و ملموس کردن ابعاد مختلف دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به حوزه سینمایی هم در دیدارهای اخیر تاکید داشتم اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که ایشان بارها از بزرگان شهید ما در عرصه دفاع مقدس نامبردند که باید از آنها مجموعه های نمایشی ساخته و تهیه شود اما تاکنون بخش عمده این مهم انجام نشده است.

تاکید بر ساخت آثار نمایشی در معرفی نمادهای هویتی نسل جوان در دفاع مقدس

اسماعیلی ادامه داد: آنچه امروز دربرنامه سینمایی دولت سیزدهم تاکید ویژه بر آن دارم این است که ساخت آثار نمایشی ویژه در بحث معرفی نمادهای هویتی نسل جوان در دفاع مقدس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در جلسات اخیر با حوزه سینمایی بر ساخت اینگونه آثار دفاع مقدسی تاکید و اعلام شد که ساخت اینگونه آثار مورد حمایت ویژه و جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

وزیر فرهنگ: آثار سینمایی دفاع مقدس مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

نمود عینی ساخت آثار دفاع مقدسی در جشنواره فیلم فجر امسال

به گفته اسماعیلی، برای همین منظور تلاش ما این است که این مهم در جشنواره فیلم فجر امسال هم نمود عینی پیدا کرده و فیلم و آثار تولیدی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس ساخته و اکران شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: براین باورم که فعالان فرهنگی، هنری و رسانه می توانند نقش مهم و بی بدیلی در زمینه تبیین و معرفی روحیه ایثار و شهادت همراه با الگو سازی دلاور مردان و ایثارگران و شهیدان والا مقام این مرزوبوم در قالب تولید شعر، رمان، داستان، نمایشنامه، فیلم، موسیقی، سینما، نقاشی و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری ایفا کنند.

نقش رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبیین دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس نقشی کلیدی، حساس و مهم بر عهده دارند و باید در این زمینه همت مضاعف داشته باشند.

به گفته وی، آنچه امروز به آن بیش از هر زمانی نیاز داریم بیان و معرفی ارزش‌ها و دستاوردها و تفکری است که توانست ضمن اینکه ملت را در کنار یکدیگر منسجم و با قدرت نگه دارد، دفاع مقدس را نیز به پیروزی رساند.

رسالت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در معرفی و تبیین ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، مقوله پایداری و شهادت، ایثار و جوانمردی، گذشت و فداکاری و... رسالت خطیر و سنگینی برعهده داشته و دارند که باید به خوبی و نحوه شایسته انجام شود.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: انعکاس موثر ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس تنها از طریق فرهنگ و هنر و رسانه میسر می‌شود از این رو رسالت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این مسیر از مبارزه رزمندگان اسلام در آن دوران کمتر نیست و باید به نحو احسن انجام شود و به ثمر نشیند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش های دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس ابعاد مختلف ترویج فرهنگ هنر و رسانه فرهنگ و هنر حمایت ویژه وزیر فرهنگ ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال 《روسلان ژاک سیلیکوف》 وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 6089370 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد