Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین استانی زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد دالکی ناحیه یک شیراز برگزار شد، گفت: مقاومت در تمام فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تمدن‌ها یک مفهوم مقدس است.

او با بیان اینکه مقاومت در برابر حوادث، بلایای طبیعی و در برابر تجاوزات با هدف دفاع از مرز و بوم و شرف و ناموس معنا پیدا می‌کند، افزود: از این رو مقاومت ارزشمند و مورد احترام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر این نکته که بخشی از هویت هر تاریخ و تمدنی از مقاومتی نشات می‌گیرد که در آن تمدن رخ داده است، گفت: افرادی که در برابر تجاوزات حوادث مقاومت کرده‌اند نیز در همه فرهنگ‌ها تبدیل به اسطوره‌های آن تمدن شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: در سرزمین ما هم از تاریخ کهن تاکنون افرادی سنبل مقاومت در برابر تجازوات دشمن شده‌اند و در واقع تاریخ ما پر از مقاومت‌هایی است که بخشی از هویت مان را رقم زده است. دفاع مقدس نیز از جمله این مقاومت‌هاست که بی‌نظیر است و مدل مخصوص به خود دارد.

او اضافه کرد: دفاع مقدس ما در حالی رقم خورد که همه قدرت‌های مستکبر که احساس می‌کردند غرورشان شکسته شده با تمام توان و امکانات وارد جنگ شدند، اما مقاومت شهدا و رزمندگان در برابر این تجاوز به نمادی از ایثار بدل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس جانانه از همه مال و دارایی خود گذشتند تا سرزمین، شرف، اعتقادات و آیین ما را از حمله و نابودی نجات دهند.

اسماعیلی اظهار کرد: البته این فرهنگ غنی، ریشه در قیام امام حسین (ع) دارد، چرا که در امتداد آن بود.

او با تاکید بر لزوم حفظ مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی، بیان کرد: اکنون که در دوران تمدن سازی قرار داریم تقویت اینگونه مولفه‌ها و انتقال آن به نسل جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا این فرهنگ باید در نظام تعلیم و تربیت و جامعه رشد و نمو کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: مقاومت در برایر هجمه و تجاوز به دفاع مقدس ختم نشده و به اشکال مختلف خود را نشان داده و حتی در فضای مجازی شاهد عرصه جنگ هستیم و باز هم باید ایثار کنیم.

اسماعیلی که معتقد است که ایثارگری و مقاومت اگر در تمدنی وجود نداشته باشد، پایان آن رقم خواهد خورد، گفت: وقتی وارد زندگی شخصی و کاری شهدا می‌شویم با تفاوت‌هایی شاخص نسبت به افراد عادی مواجه می‌شویم.

او با بیان اینکه هجمه و حمله هیچگاه تمام نمی‌شود و در هر مقطعی به روشی ادامه می‌یابد، عنوان کرد: طی هشت سال دفاع مقدس ٢٨٠٠ شهید دانش آموز و نزدیک به ٥٠٠ معلم شهید در استان فارس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد. همچنین ۴۴۶ جانباز و ٢١ معلم آزاده فارس امروز از افتخارات آموزش و پرورش استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس هویت تمدن ایرانی دوران دفاع مقدس مدیرکل آموزش و پرورش فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است