Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدی لعل‌بار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از کشف یک سنگ قبر متعلق به دوره ایلخانی (سال ۶۵۴ تا ۷۳۶ ه‍. ق) در تپه‌های اطراف محلات خبر داد.

لعل‌بار گفت: این سنگ قبر با ارزش در یکی از تپه‌های شمال غرب محلات و در مسیر طرح‌های توسعه شهری قرار داشت که با راهنمایی یکی از اهالی دوست‌دار میراث‌فرهنگی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ازود: بررسی کارشناسی دقیق برای تعیین قدمت و خواناسازی کتیبه این سنگ انجام و قدمت آن به دوره ایلخانی تخمین زده شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به مشخصات این سنگ قبر کشف شده بیان کرد: ابعاد این سنگ ۷۰ در ۱۲۰ و قطر آن حدود ۲۰ سانتیمتر است.

او ادامه داد: این سنگ قبر تاریخی پس از کشف با کمک شهرداری محلات، به محل موزه مردم شناسی شهر محلات به منظور حفاظت، نگهداری و نمایش منتقل شد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سنگ قبر تاریخی شهرستان محلات سنگ قبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم

پس از ارائه مستندات توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه و با تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهردار ورزنه، چادر سفید زنان این شهر ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ به شماره ۲۶۷۳ در فهرست میراث ناملموس ایران ثبت ملی شد.


پوشیدن چادر سفید زنان ورزنه دلایل تاریخی متعددی دارد، از جمله کشت پنبه مرغوب و وجود صنایع دستی کرباس بافی و سفره بافی و عوامل فرهنگی و دینی که اسلام به پوشیدن رنگ سفید سفارش کرده، علل پوشش چادر سفید این خطه است.


زنان شهر ورزنه معمولاً از پارچه‌های کرباس سفید برای دوخت چادر استفاده می‌کردند، اما اکنون بیشتر با استفاده از پارچه‌های کارخانه‌ای روی آورده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد