Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: اسامی داده شده به وزارت کشور برای استانداری آذربایجان‌شرقی، نظر مشورتی است و ما با هر نظر داده شده توسط وزارت کشور موافق هستیم.

محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نحوه‌ی تنظیم اسامی ارائه شده به وزارت کشور برای تصدی‌گری پست استانداری اظهار کرد: این موضوع از اختیارات دولت و وزارت کشور است و ما از وزیر کشور در خصوص امکان ورود نمایندگان مجلس و جویا شدن نظرات نمایندگان پرسیدیم و او نیز تاکید کرد که از نمایندگان مجلس نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهار نفر از نمایندگان استان یک نظر و بقیه‌ نظر دیگری داشتند و در نهایت جمع‌بندی کرده و به این نتیجه رسیدیم که حتما باید اظهارنظر کنیم چرا که در آینده از ما خواهند پرسید که چرا نمایندگان مجلس در این موضوع بی‌تفاوت بودند و قرار شد در مرحله‌ی بعدی جریانات سیاسی، ستادهای انتخاباتی و  نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد ۲۲ نفر برای تصدی گری سمت استانداری در مرحله اول، خاطرنشان کرد: فرمی را تهیه کرده و در اختیار نمایندگان استان قرار دادیم تا امتیازاتی به ۲۲ نفر انتخاب شده داده شود تا در نهایت ۵ نفر به عنوان نظر مشورتی به وزارت کشور معرفی شود البته فرم تهیه شده به‌گونه‌ای بود که هر فرد می‌توانست حتی به تمامی ۲۲ نفر نیز امتیاز بالا دهد.

فرهنگی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر فرد دیدگاه و نظر خاص خود را داشت، چهار نفر از نمایندگان فرم مذکور را تکمیل نکردند و بعد از تکمیل فرم ها توسط ۱۵ نفر، دو نفر از همکاران جمع‌بندی کرده و پنج نفر را به وزارت کشور معرفی و تاکید کردیم که این اسامی نظر مشورتی است.

وی متذکر شد: علاوه بر این پنج نفر، افراد دیگری نیز توسط وزارت کشور معرفی شد و ما گفتیم که گزینه‌های ابتدایی بهتر بودند؛ البته طبیعی است که در هر جمعی تعدادی نظر مخالف نیز داشته باشند اما نظر ما اکثریتی بود.

وی، در واکنش به شایعات مطرح شده در فضای مجازی، تخریب اسامی اعلامی در رسانه ها و منتسب کردن افراد به نمایندگان استان نیز گفت: ما پنج نفر را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کردیم و در توضیح به وزارت کشور نیز گفتم که اگر از بین این پنج نفر فردی را به قید قرعه نیز انتخاب کنید، ضرر نکرده اید و می‌توانید انتظار اقدامات همسو از آنها داشته باشید.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در تشریح پنج گزینه نهایی برای تصدی سمت استانداری بیان کرد: این پنج نفر شامل دو نفر از سرداران سپاه، یک نفر از قوه قضاییه، یک نفر فعال در حوزه اقتصادی و یک نفر نیز از نمایندگان سابق مجلس بوده که در حوزه مدیریت اجرایی هم سابقه دارد.

وی تاکید کرد: در انتخاب این پنج نفر هیچ کاری به‌صورت فردی انجام نشده و هر پنج نفر از طریق نظر جمع اعلام شده است و ما با هر نظر داده شده از سوی وزارت کشور موافق هستیم.

وی، از سایتها و فعالان فضای مجازی خواست که برای این پنج نفر و نفرات دیگر خارج از این جمع، عباراتی ننویسند که موجب تخریب آنها شود و به جای تخریب، با این گزینه‌ها گفت‌وگو کرده تا خود مردم نظر دهند. 

به گزارش ایسنا، فرهنگی در پایان گفت: ما برخی موضوعات را بررسی کردم و مشخص شد که کذب بودند و لذا توصیه می‌کنم به جای تخریب، دیدگاه ها را بررسی کرده و نظرات را ارائه دهند و همه ما امیدوارم استانداری شایسته برای آذربایجان‌شرقی از سوی وزرات کشور انتخاب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار استانداري وزير کشور وزارت كشور وزارت کشور مجلس شورای اسلامی وزارت کشور معرفی نمایندگان استان آذربایجان شرقی وزارت کشور پنج نفر نظر مشورتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز