Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سرگزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نهاده‌ها شامل ٣١ هزار تن سبوس، ٣٠ هزارو ٧۴٨ تن جو، ٢ هزار و ٨٧۶ تن ذرت،٨۶٣ تن سویا و ۵٠ تن کلزا است که در ۶ماهه اول سال ١۴٠٠ توزیع شده است.
وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت غله، تعاون روستایی، کارخانجات خوراک دام و شرکت‌های واردکننده نهاده دام خصوصی سازمان جهادکشاورزی را در تأمین این نهاده ها همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌های عشایری، تعاون روستایی و دامپروری به دامداران عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا هم‌اینک سیستان‌وبلوچستان دارای ۲۵۰ واحد پرورش واحد صنعتی و سنتی انواع ماکیان و پنج هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی و سنتی پرورش انواع دام شامل گاو و گوساله، شتر وگوسفند و بز است.

گرچه خشکسالی‌های چند دهه اخیر در سیستان و بلوچستان به ویژه شمال استان صنعت دامپروری و کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار داده اما موقعیت ویژه و استثنایی به سبب برخورداری از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان و استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز و نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند و کشورهای آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی این استان را در موقعیت خاص از نظر تجارت و تامین نیاز کشور در بخش های مختلف از طریق واردات قرار داده است.
این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد به طوری که هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.
از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی است که می‌تواند نقش مهمی در واردات دام داشته باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دام و طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران