Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@16:04:08 GMT

افشای توطئه سیا برای ترور یا ربایش آسانژ

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۶۲۴

افشای توطئه سیا برای ترور یا ربایش آسانژ

این گزارش که یاهو نیوز گفته است بر پایه مصاحبه با بیش از ۳۰ مقام سابق آمریکایی است، تاکید دارد که سیا از اقدام سال ۲۰۱۷ ویکی‌لیکس و انتشار هزاران سند محرمانه که از تکنیک‌های شناسایی این نهاد پرده بر می‌داشت، خشمگین شده بود.  

در این گزارش آمده است که مقامهای ارشد گزینه‌هایی را بررسی می‌کردند که چه کاری میتوان درباره آسانژ انجام داد، از جمله امکان ترور یا ربایش او.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، مایک پامپئو، مدیر وقت سیا که بعدا وزیر خارجه دولت ترامپ شد، بعد از این افشاگری مصمم بود انتقام بگیرد.

پامپئو در سال ۲۰۱۷ ویکی‌لیکس را "سرویس اطلاعاتی متخاصم غیردولتی" تعیین کرد. این بدان معناست که ممکن بود آن را با همان اقدامات خصمانه‌ای که علیه نهادهای اطلاعاتی کشورهای خارجی استفاده می‌شود، هدف قرار می‌داد.

یک مقام ضداطلاعاتی ارشد سابق به یاهو نیوز گفت که به نظر میرسد هیچ حد و مرزی حین گفتگو با دولت ترامپ درباره آسانژ در سال ۲۰۱۷ وجود نداشت. یک مقام امنیت ملی سابق هم گفت: پامپئو و دیگر مقامات ارشد کاملا از واقعیت به دور بودند چون بابت این افشاگری بسیار خجالت زده بودند.

سیا و مایک پامپئو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی ندادند.

یاهو نیوز همچنین گزارش داد که مقامهای اطلاعاتی به مواردی دست یافتند که نشان میداد روسیه برای انتقال آسانژ از انگلیس به مسکو برنامه‌ریزی می‌کند و به همین دلیل به دنبال راه‌هایی بودند تا از عدم فرار او اطمینان حاصل کنند.

در سال ۲۰۱۷ جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد. او از سال ۲۰۱۲ به آنجا پناه برده بود چون دادستان های سوئدی تحقیقاتی را در رابطه با اتهام تجاوز علیه او به جریان انداخته بودند. آسانژ مدعی بود که اگر بابت این پرونده به سوئد برود، در نهایت بابت اقداماتش به آمریکا فرستاده می‌شد. او بابت انتشار اسناد محرمانه دیپلماتیک در آمریکا تحت پیگرد قرار داشت.

311311

کد خبر 1558998

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سال ۲۰۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال 1402 در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

*اول از همه به طرفداران استقلال و پرسپولیس تبریک می گویم که دو تیم واگذار شدند

*ما و وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم تا تقدیم وزرا  کنیم

*از مردم عذرخواهی می کنیم که در مسابقات فوتبال کیفیت برخی مسابقات خوب نیست چون هنوز برخی استان ها امکانات HD ندارند

برای مشاهده مصاحبه کامل فیلم زیر را ببینید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم