Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:19:39 GMT

آفریقا؛ امیدوار به ادامه کمک‌های آلمان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۷۲۰

آفریقا؛ امیدوار به ادامه کمک‌های آلمان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، «رالیا سامی - Ralia Sami» سردبیر رادیو «تامبارا - Tamabara» در نیامی نیجر در خصوص مبارزه با تروریسم می‌گوید: زمینه‌ای که بسیاری از ساکنان ساحل، از آلمان می‌خواهند این هست که در حوزه مبارزه با تروریسم بیش از پیش به تعهدات خود عمل کند. 

او معتقد است: مقامات جدید آلمان با چالش‌های بزرگی روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چالش‌ها بویژه شامل درگیری‌های محلی، تروریسم و یا تغییرات آب و هوایی است. این مقامات باید راهی که آنگلا مرکل دنبال کرد را ادامه دهند. از سال ۲۰۱۵ برخی مناطق نیجر با ناامنی مواجه شده‌اند و ما انتظار داریم که آلمان روابط خود را بویژه در زمینه امنیت تشدید کند.

در دوران صدراعظمی مرکل، ساحل یکی از اولویت‌های آلمان در سیاست خارجی بود. نیجر، یکی از کشورهای حامی برلین خواستار تداوم این امر است.

ساحل، منطقه ای است با اقلیم و تنوع زیستی همگون که میان صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته است. این منطقه در شمال آفریقا از اقیانوس اطلس تا دریای سرخ کشیده شده است.

در ماه اوت گذشته، «محمد بازوم» رئیس جمهوری نیجر در کنفرانس توافق با آفریقا در برلین از مقام‌های آلمان خواست تا روابط میان دو کشور را تقویت کنند.

رئیس جمهوری نیجر گفت که این کشور برای مقابله با داعش که مناطق وسیعی از مالی و نیجر را تحت کنترل خود دارد، به کمک‌های فناوری از شرکای اروپایی نیاز دارد .

 این مسئله ، همچنین خواسته بسیاری از مردم کنگو چون «بیوبه مالنگا - Byobe Malenga» مدیر رادیو «ان‌گوما یا آمانی - Ngoma ya Amani,» در کیوو جنوبی واقع در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو است.

او می‌گوید: آلمان به چندین پروژه توسعه‌ای بویژه در کیوو جنوبی که منطقه‌ای ناپایدار است، کمک‌های بسیاری کرده است.

به گفته مالنگا، از طریق شرکت GIZ، آلمان، در آموزش حرفه‌ای بسیاری از جوانان که هم‌اینک به کارآفرینانی تبدیل شده‌اند و همچنین در مبارزه با کووید ۱۹ کمک کرده است.

مالنگا همچنین از مقامات جدید برلین این انتظار  را دارد که نسبت به تحکیم دمکراسی در کنگو و احترام به حقوق بشر تعهد بیشتری داشته باشند. از دید مالنگا، کنگو چیزهای بسیاری برای آموختن در حوزه دمکراسی از آلمان دارد.

تردید بین وزن اقتصادی و نفوذ دیپلماتیک

دویچه وله می‌نویسد حتی اگر آفریقا اولویت آلمان نباشد که همچنان سرمایه‌گذاری اندکی در این قاره دارد، افزایش حضور آلمان در ساحل، این کشور را بیشتر برجسته و پایتخت‌های آفریقایی را به مطالبه بیشتر ترغیب می‌کند.

اما در اینجا، مانند دیگر نقاط جهان، برلین همچنان در تغییر وزن اقتصادی خود به نفوذ دیپلماتیک مردد است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان چندی پیش اعلام کرد در سال جاری میلادی بیش از ۷۰ میلیون دز واکسن کرونا را در اختیار کشورهای آفریقایی قرار می‌دهد. آخرین تعهد برلین اهدای ۳۰ میلیون دز واکسن بود.

آلمان درصدد کاهش فقر در کشورهای آفریقایی از جمله کشورهایی است که در چند سال اخیر صدها هزار تن از مردمان آنها به عنوان پناهجو راهی اروپا و آلمان شده اند.

صدر اعظم آلمان پیشتر همچنین خواستار مساعدت بیشتر کشورهای صنعتی برای انتقال اسلحه به کشورهای آفریقایی برای مبارزه با گروههای ستیزه جو و تقویت امنیت شده بود.

برچسب‌ها آنگلا مرکل تروریسم کنگو گروه تروریستی داعش آلمان حقوق بشر محمد بازوم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل تروریسم کنگو آنگلا مرکل تروریسم کنگو گروه تروریستی داعش آلمان حقوق بشر محمد بازوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد