Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:44:56 GMT

داشتن لبخندی زیبا با انجام لمینت دندان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۰۹۰۰

داشتن لبخندی زیبا با انجام لمینت دندان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یک لبخند زیبا، درخشان و سفید؛ اغلب این لبخند را در افراد مشهور می بینیم. اما چگونه همه آنها چنین دندان‌های زیبایی دارند؟ در واقع، پاسخ بسیار آسان است. تقریباً ۷۰ درصد از افراد مشهور این لبخند را مدیون دندانپزشکی مدرن هستند. توسعه روش‌های پزشکی و تولید ابزار و امکانات پزشکی مدرن، درمانی اثر بخش و قابل توجه را به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لمینت دندان این لبخند زیبا و درخشان را برای شما فراهم می‌کند.

لمینت دندان

لمینت‌ها بسیار نازک هستند و جداگانه برای هر دندان ساخته می‌شوند. زیبایی دندان را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی لمینت در نظر گرفت. سفیدی طبیعی این روش تضمین می‌کند که لمینت‌ها کاملاً شبیه دندان‌های واقعی باشند.

لمینت، پروتزهای سرامیکی بسیار نازکی هستند که روی دندان واقعی بیمار قرار می‌گیرند. علاوه بر ویژگی‌های زیبایی، دوام و ماندگاری بالایی دارند. یک کمک کننده ایده آل برای از بین بردن مشکلات جزئی در دندان طبیعی. لمینت‌ها عمدتاً برای ترمیم دندان‌های آسیاهای کوچک استفاده می‌شوند.

لمینت‌های دندانی از پروسلن یا مواد کامپوزیت تشکیل شده‌اند. این لایه نازک از مواد که بر روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد، می‌توانند لبخندی زیبا برای شما ایجاد کنند. در این مقاله برخی از حقایق مهمی که باید در مورد لمینت قبل از انجام آن بدانید، آورده شده است.

مزایای لمینت دندان

اگرچه بسیاری از افراد لمینت دندان را یک روش اختیاری برای بهبود زیبایی می‌دانند، اما استفاده از لمینت دندان مزایای زیادی دارد:

رفع تغییر رنگ

رنگ دندان‌ها یک مشکل عمده در دندانپزشکی است و معمولاً به دلیل عادات زندگی نادرست فرد رخ می‌دهد. مصرف مکرر نوشیدنی‌های رنگی مانند قهوه و چای، تغییر رنگ دندان را تا حد زیادی تسریع می‌کند.

درمان‌های سفید کننده دندان همچنان در حال افزایش است. اما در برخی موارد روش‌های سفید کردن دندان را یا نمی‌توان انجام داد یا مؤثر نخواهند بود. برخی از لکه‌ها، مانند لکه‌های ناشی از برخی داروهای تجویز شده، استفاده بیش از حد از فلوراید بسیار شدید هستند که نمی‌توان آنها را از طریق سفید کردن ساده از بین برد. در این شرایط، می‌توان از لمینت با رنگ سفیدتر بر روی دندان‌های طبیعی استفاده کرد تا ظاهر دلخواه را به دست آورد.

بهبود ظاهر دندان‌ها

ظاهر دندان‌هایی که کمی ناهموار یا نامرتب هستند، را می‌توان با لمینت دندان اصلاح کرد. قبل از قرار دادن لمینت‌ها، متخصص دندانپزشک مقدار کمی مینای دندان را تراش می‌دهد. این کار نه تنها از نامرتب شدن لمینت‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه به یکنواخت شدن شکل دندان‌ها نیز کمک می‌کند.

بستن فاصله بین دندان‌ها

فاصله های بین دندانی، جدا از مبحث زیبایی، باعث جمع شدن جرم و خرابی دندان ها می شود. برای درمان فاصله بین دندانی اگر جزیی باشد، می توان از لمینت دندان استفاده کرد. بسیار دیده شده که متاسفانه درمان فاصله های بین دندانی با ارتودنسی بازگشت داشته است. به همین علت، اگر فاصله ها زیاد باشد، درمان با ارتودنسی و لمینت به طور همزمان انجام می شود. اگرچه طرح درمان به وضعیت دندان ها و نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

انواع لمینت

دو نوع لمینت وجود دارد که معمولاً توسط متخصصان دندانپزشکی استفاده می‌شود. هر نوع مزایا و معایبی دارد:

کامپوزیت

در تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان میتوان گفت که گزینه ارزان‌تر،کامپوزیت هستند. که معمولاً پنج تا هفت سال دوام می‌آورند. این نوع لمینت آسیب کمتری به دندان‌های طبیعی وارد می‌کند. زیرا در روش کامپوزیت مینای دندان تراشیده نمی شود. این روش در طی یک جلسه و در مطب انجام می پذیرد. مواد کامپوزیت بر روی دندان قرار می گیرد و به آن فرم داده می شود.

پروسلن یا سرامیکی

لمینت‌های پروسلن یا سرامیکی به طور کلی همانند دندان‌های واقعی نور را منعکس می‌کنند. بنابراین ظاهر طبیعی‌تری نسبت به کامپوزیت ها دارند. طول عمر لمنیت دندان بین ۷ تا ۱۰ سال است. ازآنجاکه مواد پروسلن متراکم‌تر است، در برابر لکه‌ها مقاومت بیشتری دارد.

روند درمان لمینت با تراشیدن مینای دندان به اندازه ۰.۵ میلی متر شروع می‌شود. هنگامی که این لایه برداشته می‌شود، اندازه گیری انجام می‌شود و لمینت مناسب در لابراتورار دندانپزشکی آماده می‌شود. سپس لمینت به طور صحیح بر روی دندان‌های بیمار چسبانده می شود. نکته بسیار مهم در این روش این است که باید توسط متخصص انجام پذیرد. اگر این روش توسط افراد غیرحرفه ای انجام گردد، می تواند آسیب بیشتری را به دندان وارد کند.

دوره‌های پیگیری

باید این موضوع را در نظر داشت که افرادی که از درمان لمینیت دندان استفاده می‌کنند باید دوره‌های پیگیری را جدی تر گرفته تا روند بررسی و در صورت نیاز ترمیم به موقع انجام شود. با توجه به این که کامپوزیت ها نیاز به پالیش های مرتب دارند. هر فردی متناسب با نحوه زندگی و رعایت بهداشت دندان مانند رژیم غذایی و مصرف سیگار باید هر ۶ ماه الی ۲ سال جهت پیگیری های لازم به دندانپزشک مراجعه نماید.

نکته مهم در پیگیری های دوره ای لمینت ها این است که در دندان های طبیعی فرد سریع تر متوجه تغییر رنگ و آسیب به دندان می شود. اما در لمینت ها با توجه به اینکه سطحی بر روی دندان پوشیده شده است، فرد متوجه مشکلات دندان نمی شود و در طولانی مدت در صورت عدم پیگیری به دندان ها طبیعی اسیب وارد می شود.

نتیجه

لمینت‌های دندانی می‌توانند مشکلات مختلف دندان را حل کنند و راهی غیرتهاجمی برای بهبود ظاهر لبخند باشند. بیشتر لمینت‌ها از رزین کامپوزیت یا پروسلن ساخته شده‌اند و یک متخصص دندانپزشکی می‌تواند تعیین کند که کدام ماده برای بیمار مناسب است. هنگامی‌که لمینتها به درستی مورد استفاده و مراقبت قرار می‌گیرند، می‌توانند تا ۱۰ سال دوام بیاورند و سپس فرسوده شوند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5315277

منبع: مهر

کلیدواژه: دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان کسب و کار کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا خرید آنلاین خدمات مشاوره آزمون آیلتس زباله موبایل بانک ملت سامسونگ دانشگاه تهران گل و گیاه خدمات درمانی سرمایه گذاری دندان های طبیعی بر روی دندان لمینت دندان بین دندان دندان ها لمینت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که خواب کافی و آرام برای بهبود سلامت عمومی توصیه شده؛ اما کمتر به علائم بی‌خوابی به عنوان نشانه‌هایی از وجود بیماری یا بیماری‌هایی در بدن نگاه شده است. علائمی که در طول روز تجربه می‌شوند می‌توانند چیزهای زیادی در مورد کیفیت خواب ما به ما بگویند، مانند سردرد، و برعکس آن نیز صدق می‌کند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به احتمال زیاد دچار بیماری‌ هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

تعریق شبانه؛ نشانه سرطان؟

به گزارش روزنامه سان، اگر نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید و عرق می‌کنید، این وضعیت می‌تواند نشانه‌ای از چیزی باشد که در درون شما در حال اتفاق افتادن است. الکساندرا زاتارین، متخصص خواب در این باره ، می‌گوید: عوامل زیادی مانند هورمون ها، داروها، اینکه در چه زمانی از سال هستیم و سن و سال می‌توانند در ایجاد تعریق شبانه نقش داشته باشند.

به گفته این متخصص، اختلال در خواب اغلب باعث تعریق شبانه می‌شود. اما چه عوامل دیگری در تعریق شبانه نقش دارند؟ داروهایی که می‌توانند باعث تعریق شبانه شوند عبارتند از داروهای ضدافسردگی، داروهای دیابت، استروئیدها و حتی برخی از داروهای بدون نسخه از جمله ایبوپروفن. به علاوه، تغییرات هورمونی در زنان نیز می تواند باعث تعریق شود. این می‌تواند در زمان قاعدگی، تخمک گذاری و یائسگی رخ دهد.

اما تعریق شبانه مداوم که باعث بیدار شدن شما در شب می‌شود می‌تواند ناشی عوامل بسیار خطرناک تری مانند برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان کلیه و استخوان باشد. اگر تعریق شبانه باعث نگرانی شما می‌شود به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر محیط اتاق خواب شما را گرم می‌کند، مطمئن شوید که دما را بین ۱۵.۶ تا ۲۰ درجه سانتیگراد حفظ کنید، حتی می‌توانید روی خرید تشک‌ها، ملحفه‌ها، لحاف‌ها و بالش‌های با دمای کنترل‌شده سرمایه‌گذاری کنید.

تقلا برای خوابیدن

الکساندرا زاتارین می‌گوید: بی‌خوابی و اختلالات خلقی ارتباط نزدیکی با هم دارند. بی خوابی اغلب نشانه اختلالات خلقی، مانند افسردگی و اضطراب است. اضطراب و استرس باعث افزایش بی قراری می‌شود و بدن شما را برانگیخته، بیدار و هوشیار نگه می‌دارد. ممکن است متوجه شوید که قلبتان سریع‌تر می‌تپد و تنفس‌تان سریع و سطحی و ذهن‌تان ناآرام است. بی قراری و تقلا برای خوابیدن همچنین می‌تواند خطر ابتلا به برخی اختلالات خلقی را افزایش دهد و حتی به آن کمک کند.

بسیار مهم است که قبل از بدتر شدن مشکل، استرس و اضطرابی را که می‌تواند خواب شما را مختل کند، کاهش دهید. البته برای کاهش استرس و اضطراب شاید بهتر باشد قبل از خواب تلفن همراه خود را کنار یا در اتاق دیگری بگذارید و تا صبح به آن رجوع نکنید. نکات دیگر عبارتند از یادداشت کردن احساس خود قبل از خواب برای از بین بردن مشکلات و نگرانی‌ها، و حتی اختصاص زمان به یک وعده غذایی خوب با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به دور از ایمیل‌ها و پیام‌های کاری روزانه.

دندان قروچه

دندان قروچه ، می تواند در زمان خواب دردناک باشد و منجر به درد فک شود. الکساندرا زاتارین در این باره گفت: اگر در حالت خوابیده به پشت (با صورت دراز کش به سمت بالا) بخوابید، ممکن است زبان شما عقب بیفتد و راه‌های هوایی شما مسدود یا محدود شده و کیفیت خواب مختل شود. این وضعیت منجر به ساییدن دندان‌ها به هم می‌شود.
شایع ترین دلایل دندان قروچه نیز استرس، اضطراب، سیگار کشیدن و مشکلات خواب مانند آپنه خواب (وضعیتی که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه اما با تعداد دفعات زیاد در طول خواب می‌شود) است. مصرف داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است باعث دندان قروچه در فرد شود. دندانپزشک شما ممکن است برای جلوگیری از دندان قروچه یک محافظ دهان به شما بدهند.

سردرد

در حالی که کم آبی بدن، و خوردن غذای زیاد می‌توانند از دلایل اصلی ایجاد سردرد باشند، الکساندرا زاتارین در این باره گفت که کمبود خواب با حرکت سریع چشم با سردردهای دردناک‌تر همراه است. نویسندگان یک تحقیق دریافتند که کمبود خواب پروتئین‌هایی را در بدن افزایش می‌دهد که به درد مزمن کمک می‌کنند.
این پروتئین‌ها می‌توانند توانایی بدن برای مقاومت در برابر درد را کاهش دهند و می‌توانند سردردهای میگرنی را تحریک کنند. در طول خواب، بدن چهار مرحله مختلف خواب را طی می کند که یکی از آنها «آر ای ام » (REM) است. نه تنها در طول مرحله REM رویا می‌بینیم، بلکه احساسات وآموخته‌های جدید از روز را نیز پردازش کرده و به طور بالقوه رشد مغز را تجربه می‌کنیم.

افراد به طور متوسط چهار تا شش دوره REM را در طول یک خواب عادی شبانه تجربه می کنند، زیرا بین چرخه‌های خواب سبک و عمیق حرکت می‌کنند. بنابراین، کم خوابی به طور کلی باعث کاهش خواب REM می شود. سردرد همچنین ممکن است از علائم آپنه خواب باشد. این عارضه در طول شب به دلیل محدودیت مجاری تنفسی باعث توقف‌های لحظه‌ای تنفس می شود. یکی از نشانه‌های کلیدی آپنه خواب هنگام گوش دادن به صحبت‌های شخص دیگری، مکث در تنفس و به دنبال آن نفس نفس زدن یا خفگی است. معمولا در این وضعیت فرد خروپف نیز می‌کند.

احساس خواب آلودگی و خطر حمله قلبی و سکته مغزی

یکی دیگر از نشانه‌های آپنه خواب احساس خواب آلودگی در طول روز است. اگر فکر می کنید به این عارضه مبتلا هستید، مهم است که آن را توسط پزشک عمومی بررسی کنید زیرا چندین بیماری خطرناک از جمله حمله قلبی و سکته مغزی با آن مرتبط است.

برای کاهش خواب آلودگی در طول روز، مهم است که یک برنامه خواب ثابت حدود هشت ساعت در شب داشته باشید، و این امر در تعطیلات آخر هفته نیز صدق می‌کند. ثبات در اینجا کلیدی است اگر فقط در آخر هفته خوب می‌خوابید، انتظار نداشته باشید که از خواب آلودگی در طول روز جلوگیری کنید. همه چیز به ساعت بدن مربوط می‌شود، که باید با سرعتی منظم در حرکت باشد تا همه اندام و عملکردهای بدن به خوبی کار کنند.

هوس شیرینی

کمبود خواب هورمون‌های تنظیم کننده اشتها را تغییر می‌دهد که می‌تواند باعث افزایش مصرف غذاهای پر کالری شود و به افزایش وزن کمک کند.
الکساندرا زاتارین در این باره گفت به طور خاص، کمبود خواب افزایش هورمون تحریک گرسنگی گرلین را در پی می‌آورد که باعث می‌شود شما شیرینی‌ها و خوراکی‌های شیرین بیشتری بخورید.

همچنین سطح هورمون سرکوب کننده اشتها لپتین را کاهش می‌دهد. هنگامی که خسته هستید، ممکن است تمایل داشته باشید به سمت غذاهایی مانند شکر بروید که به شما انرژی سریع و آسانی می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری از ما بعد از یک روز طولانی و خسته کننده هوس شیرینی می‌کنیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899369

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • حکیم یا بردپیت؟
  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟