Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، داریوش امانی روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری در مرز مهران اظهار داشت: موج بازگشت زائران به کشور از بعد ظهر امروز بیشتر خواهد شد و بنا بر تصمیم ستاد اربعین زوار از طریق مرزهای مهران و شلمچه به کشور باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه تصمیمی مبنی بر بازگشایی سایر مرزها برای بازگشت زائران توسط ستاد مرکزی اربعین اتخاذ نشده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد محدودی از زائران به کشور بازگشته‌اند اما بنا بر پیش‌بینی‌ها از ساعت ۱۷ امروز حجم ورود زائران به کشور بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها دو سوم زائران به صورت زمینی و از طریق مرزهای بین‌المللی مهران و شلمچه وارد کشور خواهند شد.

امانی با بیان اینکه بیشترین میزان بازگشت زائران از مرز مهران خواهد بود، تاکید کرد: در مرز مهران همکاران سازمان راهداری به عنوان نماینده معین از هرکدام از استان‌های کشور حضور دارند و هنگام بازگشت زائران به مرز آنها را جهت سهولت در جابجایی توسط اتوبوس‌ها راهنمایی خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس آمار غیر رسمی بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در آئین بزرگ اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۸۰ هزار نفر از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با توجه به پایان کنگره بزرگ اربعین حسینی، بیشترین ورودی زائران را طی ۲۴ ساعت گذشته خواهیم داشت و این سازمان تا پایان کامل برگشت زائران به کشور سرویس‌دهی مناسب ارائه خواهد کرد.

فرماندار: مرز مهران از طرف عراق به طور کامل مسدود شد

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران گفت: مرز مهران با توجه به اینکه امروز در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است، به طور کامل از طرف عراق مسدود شده است و حتی افراد دارای مجوزهای قانونی هم نمی‌توانند از این مرز عبور کنند.

مجید کاکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیشب و در نتیجه رایزنی‌های استاندار ایلام با استاندار واسط عراق تعداد محدودی از زائران دارای مجوزهای قانونی موفق به عبور از گیت‌ها شدند.

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی از زائران حاضر در پایانه مرزی مهران منتظر عبور از مرز هستند که با توجه به انسداد کامل مرز زرباطیه عراق، احتمال خروج این افراد وجود ندارد.

کاکی در مورد موج بازگشت زائران هم توضیح داد: بازگشت زائران از بامداد امروز شروع شده است و انتظار می‌رود از عصر امروز تا روز جمعه به تدریج تعداد زائران بازگشتی از عراق افزایش یابد.

وی گفت: از ۲۵‌ محرم تاکنون ۵۲ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد داشته‌اند که سهم اتباع ایرانی ۴۲ هزار و تعداد مسافران عراقی هم ۹ هزار نفر بوده است.

وی یادآور شد: افرادی که از مرز تردد داشته‌اند دارای موافقتنامه رسمی از طرف عراق، روادید و برگه تزریق واکسن بوده‌اند که از سوی عراق اجازه ورود دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران به عنوان مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است.

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

امانی در خصوص قیمت بلیط اتوبوس ها نیز گفت: قیمت و مسیرهای مشخص شده و در ۲ پایانه مرزی مهران و شلمچه بنرهای مناسب در این خصوص تعبیه شده است تا در حق زائران هیچ گونه اجحافی صورت نگیرد.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران به عنوان تنها مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است.

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام پایانه مرزی مهران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام پایانه مرزی مهران زائران اربعین پیاده روی اربعین بازگشت زائران زائران به کشور مرز مهران برای بازگشت مرز زمینی هزار زائر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران افتتاح شد
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین