Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: فعالیتهای درمانی در این دوران سخت به صورت شبانه روزی توسط کادر زحمت کش درمان انجام شد اما کمتر مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعضای کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در این استان نیز به صورت داوطلبانه فعالیت قابل توجهی داشتند و نقش این کمیته در تصمیم گیریها بسیار چشمگیر و تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی همه گیری کرونا در این استان را بسیار سهمگین عنوان کرد و گفت: اگر تلاشهای ایثارگرانه کادر درمان، مدیران دستگاههای دولتی، شورای شهر، آستان قدس رضوی و نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و حمایتهای نماینده ولی فقیه در استان نبود مدیریت بیماری کرونا شاید به گونه ای دیگر رقم می‌خورد.

وی افزود: واکسیناسیون کرونا از اولویتهای قطعی و فعلی است که در این راستا با همت دولت در این مدت شاهد واردات و تامین واکسن مورد نیاز بوده ایم.

معتمدیان ادامه داد: ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت واجد شرایط خراسان رضوی و معادل ۵۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این استان علیه کرونا واکسینه شده اند و اکنون ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۱۴۰ هزار نفر در استان فراهم شده است که با بسیج امکانات می توانیم این ظرفیت را به ۲۰۰ هزار تزریق واکسن نیز برسانیم.

وی به ورود سالانه ۳۵ میلیون مسافر به این استان در دوره قبل از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا نیز حدود ۳۵ درصد بیماران از خارج محدوده جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش شدند که بار مضاعف مالی بر این دانشگاه تحمیل کرده است لذا در این فرصت از وزیر بهداشت می خواهیم توجه لازم را در خصوص بودجه مورد نیاز استان مبذول دارند.

استاندار خراسان رضوی سرانه بهداشت و درمان حاشیه مشهد را بسیار اندک دانست و افزود: ۱۵ شاخصه بهداشتی و درمانی در حاشیه کلانشهر مشهد را احصا کرده‌ایم که در این میان سرانه درمانی این منطقه پنج صدم درصد یعنی کمترین سرانه درمان در کشور بوده است.  

وی ادامه داد: در راستای توجه به حاشیه شهر مشهد پیگیر دریافت اعتبار و تخصیص بقیه بودجه برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر هستیم و امیدواریم در دوران مدیریت جدید دکتر کیانی شاهد آغاز احداث این بیمارستان باشیم.

سپاه پاسداران به یاری دستگاههای متولی می‌شتابد 

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: وقتی دستگاه های متولی نیاز به کمک دارند وظیفه ماست با محوریت، مدیریت و مطابق با سیاستهای آن دستگاه به کمک آنها بشتابیم تا وضعیت خاص مدیریت شود.  

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: رییس قبلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۰ ماه گذشته با وجود شرایط بحرانی و تمامی کاستی ها و کمبودها و فراز و نشیبها به مدیریت شرایط سخت پرداخت.

وی از همراهی سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: در شرایط عادی نیز وظیفه ما آماده سازی است که اگر دچار وضعیت بحرانی شدیم بتوانیم به کمک دستگاههای متولی شتافته و از پس مدیریت وضعیت خاص برآئیم.

برچسب‌ها کرونا محمدصادق معتمدیان واکسیناسیون سراسری دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر مشهد اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا محمدصادق معتمدیان واکسیناسیون سراسری کرونا محمدصادق معتمدیان واکسیناسیون سراسری دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر مشهد اقشار حاشیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در سطح کشور انجام می‌شود، عددی که بسیار نگران‌کننده بوده و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

وی تصریح کرد: مرکز نفس در سال ۱۴۰۰ کار خود را در مشهد و با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین سالم آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار مورد جلوگیری از سقط عمد جنین سالم در نقاط مختلف کشور توسط مرکز نفس انجام شده است.

رئیس قرارگاه نفس کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود