Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی ارتش لبنان از دستگیری شماری از متهمان پرونده نیترات آمونیوم کشف شده در منطقه بقاع خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که 6 نفر از متهمان پرونده مربوط به نیترات آمونیوم کشف شده در منطقه بقاع را دستگیر کرده و آنها را برای تکمیل تحقیقات به اداره اطلاعات ارجاع داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش همچنین 9 نفر دیگر که به عنوان مظنون در این پرونده شناخته شدند نیز تحت بازداشت هستند.

ارتش لبنان همچنین آنچه که برخی رسانه‌ها با عنوان گزارش‌های ادعایی از مراکز نظامی منتشر می‌کنند را تکذیب کرده و از مردم خواست تا تنها به بیانیه‌های رسمی ارتش در این زمنه اعتماد کنند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که نیروهای ضربتی ارتش این کشور موفق شدند «سعدالله الصلح» مالک انبار مواد منفجره «نیترات آمونیوم» در منطقه بقاع را دستگیر کنند.

خیز موسسات جهانی برای قیمومیت بر لبنان و 3 درس عبرتی که لبنانی‌ها باید از اردن بگیرندآماده‌سازی میقاتی برای سفر به عربستان/ چشم‌انداز دولت لبنان در کمک‌های مشروط غربی-عربی

نیرو‌های امنیتی لبنان روز جمعه هفته گذشته 20 تن ماده نیترات آمونیوم در شرق کشور کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش، این محموله نیترات آمونیوم که در تولید مواد منفجره صنعتی نیز به کار می‌رود، به دست نیرو‌های امنیتی و در بازرسی از یک انبار کود شیمیایی در دره بقاع، واقع در شرق لبنان کشف شد.کامیون حامل این محموله به محلی امن هدایت شد.

«حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز در اظهاراتی خواستار روشن شدن حقیقت وجود مواد منفجره در لبنان و شناسایی منبع واقعی نیترات آمونیوم کشف شده در منطقه بقاع و ارتباط آن با پرونده انفجار بیروت شد و تاکید کرد، پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره منبع نیترات آمونیوم و نحوه ورود آن به لبنان و ذخیره غیرقانونی این مواد منفجره سوالات بزرگی درباره پشت پرده این مسئله و کسانی که در تلاش برای سرپوش گذاشتن روی آن هستند ایجاد می‌کند؛ چرا که در صورت شفاف سازی حقایق زیادی درباره چگونگی ورود این مواد به کشور روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیترات آمونیوم منطقه بقاع مواد منفجره کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند

تین نیوز

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو نفر که در پوشش فروش دریافت کمیسیون یک ملک ۷۰۰ میلیارد ریالی اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چند روز پیش فردی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که قصد خرید ملکی را داشته که دو مرد جوان با همکاری یکدیگر به دنبال فروش آن بوده و مدعی بودند که متعلق به یکی از نزدیکان آنان با هویت معلوم است. شاکی به کارآگاهان گفت که این ملک در حدود ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده و بنا شده بود تا پس از تکمیل مدارک مالکیت، ملک در اختیارش قرار بگیرد و درهمین راستا نیز این دو ۲۰ میلیارد ریال را به عنوان کمیسیون و بیعانه از وی دریافت کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه بنگاه معاملات ملکی به بهانه عدم تکمیل مدارک فروشنده، مبایعه نامه را فسخ و آن ۲ مرد چک کمیسیون را نقد کرده بودند، گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که دو مرد جوان با صحنه سازی، فردی به نام معلوم را به عنوان مالک جا زده و یک فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی از شاکی تحویل گرفته بودند، درحالی که ملک مذکور متعلق به شخص دیگری بوده است. همچنین کارآگاهان در گام بعدی با بهره گیری از شیوه های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان پرونده را شناسایی کرده و متوجه شدند که آنها قصد دارند تا با این شگرد دوباره از فرد دیگری کلاهبرداری کرده و مبلغی را تحت عنوان کمیسیون دریافت کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با روش های علمی و بررسی های تخصصی، مخفیگاه متهمان را در تهران شناسایی و پس از انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز، این افراد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: این افراد در جریان بازجویی ها صراحتاً به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با شگرد صحنه سازی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند. در ادامه نیز برای دو متهم پرونده ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد